BWW Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Har fått meg et webhotel og lastet opp noen sider som jeg ønsker at kun fam. skal ha tilgang til. Hvordan kan jeg sette opp siden slik at bruker må logge seg på? Noen hjelp der ute? [ Denne Melding var redigert av: BWW på 2002-08-12 13:11 ] Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hva slags webserver kjører den på? IIS eller apache? Lenke til kommentar
BWW Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Den var rask! Du spørr litt utover det jeg kan men det er en Unix server hos Mega2000.com. Kanskje du er kjent med dem? Unix FreeBSD Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Htaccess er en grei løsning. Finner tutorial her (engelske) og her (norsk - NTNU). Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 hmm. mega2000.com gav meg bare en "this domain for sale" side. Men uansett. Siden du nevner unix regner jeg med at det er apache det er snakk om. Da kan du bruke .htaccess filer for å passordbeskytte mapper. En grei innføring i .htaccess finner du her: http://faq.clever.net/htaccess.htm Ellers er det bare å søke. Uhorvelig med informasjon om htaccess på nettet. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå