Lurifaksen Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 http://www.ba.no/nyheter/krim/article1728658.ece 21-åringen mister først lappen for å kjøre i 145km/t i 80-sonen. Dagen etter han mistet lappen blir han stoppet i 139 i 80-sonen. Til tross for dette, ønsker politiet han velkommen tilbake på vegen om 2 år. Helt seriøst - fyren har jo indirekte fortalt politiet at: 1) han er mentalt forstyrret (ingen normale folk kjører i 140 dagen etter at du har mistet lappen) 2) Han gir fullstendig blaffen i fartsgrenser, og det er ingen grunn til å tro at han kommer til å "lære", siden han ikke lærte første gangen. Er det bare meg som synes fyren skulle mistet lappen i minst 10 år? Stod forresten ingenting om bot - får en ikke bot om hvis en må i fengsel? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Han har nok fått en klekkelig bot ja. Vel det er ganske mange som ligger for fort, men når han klarer å gjøre det dagen etter så er jeg vel enig i at han har gjort litt i buksa. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Verstingene skulle fått 15 000kr i bot og 5-10år uten lappen. Da tror jeg "tøffingene" hadde latt høyrefoten hvile litt mer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det var uhørt...kor lang tid hadde du fått utsettelse på å kunne ta lappen om du kjørte i 139 km\t om du kjørte som 21-åring utan lappen, altså du hadde aldri tatt den? Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Synes straffen var akkurat passelig. Han har jo tross alt ikke lov til å øvelseskjøre på to år, og om to år må han ta hele sulamitten på nytt. Altså han må sikkert betale 20k for lappen om to år. Personen får jo nok å betale uansett. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Synes straffen var akkurat passelig. Han har jo tross alt ikke lov til å øvelseskjøre på to år, og om to år må han ta hele sulamitten på nytt. Altså han må sikkert betale 20k for lappen om to år. Personen får jo nok å betale uansett. Det holder nok at han kjører opp på nytt, han trenger ikke ta kjøretimer etc. Når det er sagt syns jeg straffen virker grei nok. Han fikk nok en klekkelig bot og må sannsynligvis sone en ubetinget fengselsstraff for råkjøringa. Det trådstarter sa om at mannen må være mentalt forstyrret er jeg ikke så sikker på, men at han var ubetenksom og dum er det vel ingen tvil om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå