nahojdat Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Blåser cpu vifter luft på kjøleribbene eller suger de luft bort fra dem? Endret 8. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Blåser på.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Ok, da bør jeg kanskje ikke ha viftene i døren til å suge ut luft men blåse inn de også, ellers blir det vel mottrykk.. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 fin sammensetning er inn forran og på siden ut bak sammen med strøm forsyning og ut oppover.. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg bruker konsekvent å la CPU-viften blåse utover, fordi det trekker bort mye varme fra minnet, og baksiden av grafikkortet. Etter nøye testing fant jeg ut at CPU-temperaturen var helt den samme, men med viften vendt mot kjøleren hopet det seg opp mye varm luft imellom kjøler, grafikkort og brikkesett. Men det vanlige er jo at de blåser på ribben. Min kan blåse utover fordi den ikke har fastmontert vifte, som jo de fleste kjølere har. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Så inn foran (vifteplasser på siden helt framme, bak harddisker), ut bak (120mm bakerst + 120mm i psu) og inn siden bak, og helst skaffe cpukjøler der man kan snu og få den til å suge bort luften da? Ps: kabinettet mitt: Chieftec1 Chieftec2 Obs! Edit.. Endret 7. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det er ingen fasit på hvilken vei viftene skal blåse, så det beste er å prøve seg litt fram. hva som gir best resultat i kabinettet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå