b_rettedal Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Halloen! Jeg har et problem! PC'n bruker VELDIG lang tid på oppstarten. Lengre enn før! Det blinker bare en liten " - " i venstre hjørne og dette gjør den i ca. 30 sekunder eller mer! Dette skjedde etter at jeg skulle prøve å gå inn i BIOS'en på min nye IBM. Jeg trykket DELETE mange ganger, og diverse andre taster. Når jeg ikke kom inn re-startet jeg PC'n før den hadde kommet inn i windows. Dette gjorde jeg mange ganger. Nå tar oppstarten ALT FOR LANG TID - og jeg finner ikke CD-rommene på PC'n lenger (på "Min Datamaskin") Kjenner du til dette problemet? Vær snill å hjelp! Takk [email protected] Lenke til kommentar
tvika Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Du må IKKE restarte maskinen mens den holder på å starte opp (en gylden regel for alle datamaskiner). Hva som har skjedd er ikke lett å vite. Mulig CD-rom'en har konka ut pga dette. Prøv å koble fra CD-Rom'en og se om maskinen starter skikkelig da. ___ TV Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Prøv å innstallere windows på nytt Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 jeg opplevde tilsvarende problemer med pc'en min for en stuned tilbake. Problemet, i mitt tilfellet, var at Windows/cd-brenneren min ikke taklet at jeg satte DMA på cd-brenneren. Etter å ha tatt vekk DMA starter windows mye fortere opp, og windows detekterer cd-brenneren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå