Po[wP]ow Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Jeg har en Acer TravelmateC300 og har problemer med den, den var koblet opp til et domene jeg tilfeldigvis klarte og gå ut av. Så får jeg bare logget på med administratoren, ingen andre. Og absolutt ingen instillinger lagres i Windows, uansett hvilke. F.eks. første gang man åpner Windows media player 10, må den konfigureres, jeg gjør det, klikker "Finnish" og vips... der kommer den samme opp igjen! Dette er veldig irriterende bl.a. når jeg skal skrive tekster, har bare engelsk tastatur språk. Noen som har litt peiling her?? Trenger raskt svar Endret 6. september 2005 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det kan nesten virke som om det er installert et program som resetter maskinen mellom hver omstart. Det er ganske vanlig på maskiner som er til offentlig bruk, som biblioteker, internettkafeer o.l. Et slik program kan være Moonscape Protection f. eks, men det finnes også mange andre. De fleste av disse overstyrer t.o.m BIOS, så de er ikke lette å få bukt med hvis man ikke har passord og er administrator. Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Det tror ikke jeg, før funka det fint. Men jeg skifta fra domene til workgroup, og da fikk jeg ikke logga inn på noen andre enn administratoren. Så det er administratoren jeg ikke får endra innstillinger på! Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hvis profilen din ikke ligger på domenet (såkalt roaming profile; profilen ligger på en server og lastes ned ved pålogging), kan du prøve å opprette en ny bruker. Gå så til C:\Dokumenter og innstillinger\gammelt brukernavn.domene og kopier innholdet til det ny-opprettete brukernavnet. Logg på med den nye og se om du ikke nå får mulighet til å lagre innstillinger og har tilgang til det som den gamle brukeren hadde. Lykke til! Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Jeg har faktisk prøvd dette før, det gikk ikke, Men til en frydende forandring så gikk det nå :S rare greier det der asså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå