Pug Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg ble ferdig i dag med Gundam Seed. Jeg begynte å se på serien på fredag kveld, og ble ferdig med de tre siste episodene i dag, altså har jeg sett 50 episoder på nesten 4 dager. Jeg vil bare anbefale denne serien til alle som er det minste interessert i anime. Story'en, musikken, characterene, alt sammen er veldig bra, det eneste jeg kan komme på som er litt negativt med serien er at de bruker en del scener litt vel mye om igjen. Dette var den første serien jeg så innen Gundam-universet, driver nå og laster ned de 26 første episodene Gundam Seed Destiny, og i tillegg Mobile Suit Gundam (den første Gundam serien). Er det noen andre Gundam serier som er bra. Hva anbefaler dere? Finnes det andre mecha serier som er like bra som Gundam Seed? Har sett Neon Genesis Evangelion, men det er tross alt en litt annen sjanger enn Gundam.. Finnes det andre bra mecha serier der ute? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg er storfan av RahXephon , og får vel pitche den litt her. Likner en del steder på Neon Genesis Evangelion, men er veldig forskjellig på andre punkter. Mens personene i NGE generelt har sterkt behov for utstrakt psykiatrisk behandling og tung medisinering, så er personene i RahXephon mer spiselige (min personlige mening). Det er en god del å holde greie på i RahXephon, historien kan muligens være litt innviklet, men det er slike ting jeg personlig liker. Mens NGE spiller på bibelske myter og historikk, så spiller RahXephon bl.a på Sør-Amerikanske mayaindianeres mystikk og religion, samt annet. Ta en kikk. Ikke alle liker serien, men jeg falt for den. Lenke til kommentar
Omnious Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Seed er utrolig bra! så en god del episoder på divx men jeg skal kjøpe det nå som det blir lansert på dvd.. mye bedre kvalitet også støtter man dem som lager disse kule mech seriene Robotech univers osv er jo bare konge Lenke til kommentar
Pug Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Seed er utrolig bra! så en god del episoder på divx men jeg skal kjøpe det nå som det blir lansert på dvd.. mye bedre kvalitet også støtter man dem som lager disse kule mech seriene Robotech univers osv er jo bare konge Blir Seed lansert på DVD her i Norge? Er litt pes å kjøpe DVD'ene fra utlandet pga. toll osv :/ Er faktisk en serie jeg har lyst til å kjøpe på DVD, i tillegg til NGE/Last Exile. Lenke til kommentar
Omnious Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Seed er utrolig bra! så en god del episoder på divx men jeg skal kjøpe det nå som det blir lansert på dvd.. mye bedre kvalitet også støtter man dem som lager disse kule mech seriene Robotech univers osv er jo bare konge Blir Seed lansert på DVD her i Norge? Er litt pes å kjøpe DVD'ene fra utlandet pga. toll osv :/ Er faktisk en serie jeg har lyst til å kjøpe på DVD, i tillegg til NGE/Last Exile. på play.com koster gundam seed 180kr per vol så du slipper toll,og det er gratis frakt.. litt dyrt er det da men :\ (alt over 200 kr må fortolles ((ca 18 pund) bare 4 dvder som har kommet sålangt.. synd at dvd selskapene bruker så lang tid på å lisensiere anime.. når den kommer på dvd så er det jo 4 år siden den ble vist på tv i japan hold også øye etter spesial tilbudene på play da får du anime helt ned i 5 pund/stk kjøpt NGE,Noir,Full Metal Panic,og Zone of the enders der og er strålende fornøyd blir nok gundam seed og battleship nadiesco når neste lønningsslipp annkommer Lenke til kommentar
Pug Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Seed er utrolig bra! så en god del episoder på divx men jeg skal kjøpe det nå som det blir lansert på dvd.. mye bedre kvalitet også støtter man dem som lager disse kule mech seriene Robotech univers osv er jo bare konge Blir Seed lansert på DVD her i Norge? Er litt pes å kjøpe DVD'ene fra utlandet pga. toll osv :/ Er faktisk en serie jeg har lyst til å kjøpe på DVD, i tillegg til NGE/Last Exile. på play.com koster gundam seed 180kr per vol så du slipper toll,og det er gratis frakt.. litt dyrt er det da men :\ (alt over 200 kr må fortolles ((ca 18 pund) bare 4 dvder som har kommet sålangt.. synd at dvd selskapene bruker så lang tid på å lisensiere anime.. når den kommer på dvd så er det jo 4 år siden den ble vist på tv i japan hold også øye etter spesial tilbudene på play da får du anime helt ned i 5 pund/stk kjøpt NGE,Noir,Full Metal Panic,og Zone of the enders der og er strålende fornøyd blir nok gundam seed og battleship nadiesco når neste lønningsslipp annkommer Ah, det var jo ikke så ille, men fortsatt litt dyrt om man skal kjøpe alle 10 til den prisen... Kanskje det blir noe spesialtilbud etterhvert Languages English Vil det si at det bare er den dubbete versjonen på disse DVD'ene? Lenke til kommentar
Omnious Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) nei alle animene der kommer med orginal lydsporet.. men det er for det meste 2.0 engelsken er 5.1 som oftest fordi den ganske ny ettersom dubblingen ble laget like før dvdn ble sluppet. Mens japanske lydsporet er det orginale fra da filmen/serien først ble laget edit : Tror jeg.. er som oftest japansk med.. Endret 8. september 2005 av Omnious Lenke til kommentar
Pug Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 edit : Tror jeg.. er som oftest japansk med.. Så du er ikke sikker? Er rimelig kjipt med bare dubbet versjon og ikke orginal... Får sende en mail om/når det blir aktuelt å kjøpe fra play.com Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) du får kjøpt seed dvd'ene på outland i oslo oxo.. har sett dem der jeg.. ellers så må du jo se destiny nå da!! Av andre gundam serier som du må se er jo den orginale serien med alle etterfølgerene et sikkert valg.. hold deg bare unna de gundamene som er satt til alternative univers som wing og X.. Andre mecha inspirerte serier som jeg husker akkurat nå som oxo er bra.. Sokyuu no Fafner.. Endret 8. september 2005 av ZanZel Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Gundam SEED og Gundam SEED Destiny vil jeg kanskje si er det beste jeg har sett. Har sett alle 46 episodene av Destiny som er kommet så langt, og jeg venter noe utålmodig på 47, som kommer rundt ukeskiftet. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Digger Gundam Seed. kjøper jevnlig nye gundam dvd'er etter hver lønning, og ser de etterhvert. Har foreløpig de 5 første Gundam Seed dvd'ene. Forøvrig kan jeg på det sterkeste anbefale 8th MS Team serien, på totalt 4 dvd'er, synest den bare er genialt bra, masse action, og veldig bra fortalt. Bare synd den er så kort . Har forresten Gundam Wing: The Endless Waltz dvd'en, og synest den var råkul, så planen er å kjøpe wing når jeg er ferdig med seed, som forhåpentligvis ikke er lenge til. kjøper forresten alle mine Gundam dvd'er på DVDStrax, synest de har er bra utvalg der. og så får jeg filmene rett i postkassen Lenke til kommentar
ratix Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Gundam Z (Zeta Gundam) er veldig bra, Gundam X (After War Gundam X) er også å anbefale, Cowboy Bepop, Ghost in the shell og Gundam - Chars Counterattack bør du også se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå