Gå til innhold

Region fri DVD patch

Anbefalte innlegg

Jeg har en Pioneer DVD_106s, og har prøvd å få den regionfir. Har oppdatert firmware til rpc1.22, og alt ser ok ut. Kjørte en DVDinfo-utility som sa at dvd ikke var regionbeskyttet.

Men når jeg skulle spille av dvd'er fra forskjellige regioner fikk jeg beskjed at de ikke kunne spilles av ettersom region ikke var i samsvar med innstilt region.

Har dette noe med hvilken software du bruker til å spille av dvd'er. Som at software som bruker ASPI driver ikke funker likevel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Pioneer kalt firmwaren sin det samme som regionsbeskyttelsen (RPC)? Underlig.

Uansett, det ligger ofte, om ikke alltid, sperrer i avspillerprogramvaren også, så du må til med løsninger der. DVDGenie virker med de fleste avspillere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 12:34, bjornle skrev:

Jeg har en Pioneer DVD_106s, og har prøvd å få den regionfir. Har oppdatert firmware til rpc1.22, og alt ser ok ut. Kjørte en DVDinfo-utility som sa at dvd ikke var regionbeskyttet.

Men når jeg skulle spille av dvd'er fra forskjellige regioner fikk jeg beskjed at de ikke kunne spilles av ettersom region ikke var i samsvar med innstilt region.

Har dette noe med hvilken software du bruker til å spille av dvd'er. Som at software som bruker ASPI driver ikke funker likevel?

Jepp, en god del software sjekker også litt i bl.a. registry for å finne ut hvilken region de skal akseptere. Så det holder ikke alltid å gjøre DVD-spilleren sonefri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...