carl-kr. Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) HEI! denne prosessoren skal jo være på 2,2Ghz. når jeg går in på details i 3dmark 03 står det Athlon 3500+ 1Ghz ?når jeg venstreklikker på "min datamaskin" står det 2,2....., men dataen er noe sinnsykt treg!! er den feil justert?kan noen guide meg fram med å justere den? må vell inn å stille på fbs i bios men jeg vet ikke hvor mange mhz den skal stå på. edit: everest home sier og at jeg kjører på 1000Mhz..det er jo feil! Endret 6. september 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Det er fordi du sikkert har "Cool & Quiet" på. Når prosessoren din har lite å gjøre, så senkes frekvensen for å spare strøm og dermed også får du en kaldere CPU. Dette er helt normalt! MEN du kan slå av denne funksjonen slik at din CPU kjøres på 2.2 Ghz hele tiden. Se i din BIOS etter "Cool & Quiet" og disable den. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Det er fordi du sikkert har "Cool & Quiet" på. Når prosessoren din har lite å gjøre, så senkes frekvensen for å spare strøm og dermed også får du en kaldere CPU. Dette er helt normalt! MEN du kan slå av denne funksjonen slik at din CPU kjøres på 2.2 Ghz hele tiden. Se i din BIOS etter "Cool & Quiet" og disable den. takk skal prøve det. edit: "cool & quiet" sto på disablet? hmmm hva i allverden Endret 6. september 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Aktiver C'n'Q. Kanskje den var "låst" på 1000 MHz. Hva står HTT på? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Kanskje på tide å oppdatere din BIOS til nyeste verson da... Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) ja jeg prøvde det..den står på enablet nå men står enda på 1Ghz. hva er HTT? edit: det står 2,2 ghz når jeg venstreklikker på "min datamaskin" og 1ghz i alle andre "måleprogrammer". hva er det jeg skal forholde meg til? Endret 6. september 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 det er 2 slike "HT greier". den ene står på 5 og den andre på 16. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 det var jo bare å ta ut bios batteriet å sette det på plass igjen! det burde jo en eller annen expert her vite edit: ja jeg vet jeg har 3 inlegg på rad her,men jeg måtte bare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå