Gå til innhold

Hvilken Linux-versjon er mest brukervennlig?

norco89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kyrsjo: Jeg er uenig at fedora er mer stabil enn ubuntu. Selv gikk jeg over fra fedora til ubuntu nettopp fordi min fedora ble veldig ustabil. Fedora skal jo være stabil, men den er mer bleeding edeg enn ubuntu. (har ikke prøv Fedora Core 4 da)

Jeg gleder meg til ubuntu 5.10 kommer i oktober. Breezy badger (som betaversjonen av den heter nå) ser veldig bra ut. Den vil jeg forhåndsanbefale til trådstarter.

Et sterkt pluss med ubuntu er at det er basert på debian, som har et veldig bra pakkesystem (hvordan man installerer programvare)

Lenke til kommentar

her var det mangen innspill, og bra er det, viser jo bare at det ikkje er bare troll rundt om i norge, som dere kaller det :p

skal sette meg inn i Linux skikkelig i helgen som kommer, går Grunnkurs Elektro, litt for mye lekser. :mad:

Takker for alle innspill, og takker for innspill som kommer. det er kjekt å se at det er så mange som virkelig er "linuxfrelst" :w00t:

Endret av toen
Lenke til kommentar
kyrsjo: Jeg er uenig at fedora er mer stabil enn ubuntu. Selv gikk jeg over fra fedora til ubuntu nettopp fordi min fedora ble veldig ustabil. Fedora skal jo være stabil, men den er mer bleeding edeg enn ubuntu. (har ikke prøv Fedora Core 4 da)

Jeg gleder meg til ubuntu 5.10 kommer i oktober. Breezy badger (som betaversjonen av den heter nå) ser veldig bra ut. Den vil jeg forhåndsanbefale til trådstarter.

Et sterkt pluss med ubuntu er at det er basert på debian, som har et veldig bra pakkesystem (hvordan man installerer programvare)

Hmm. På min pc (og andre jeg har sett) var det omvendt - ubuntu klikka hardt. Det har aldri fedora gjort. Forøvrig er det aldri en god idé å installere en distro før *minst* to måneder etter at den har kommet ut ;)

Lenke til kommentar

Ubuntu slipper vel bare sikkerhetsoppdateringer (og annet kritisk) etter lansering (resten kjøres via backport-reps), så det bør være ganske trygt. Jeg smekket inn 5.04 bare dager etter lansering, og da funket det brillefint. Kom en hel del oppdateringer de første ukene, men det var ingen større problemer. :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Breezy i snart 3 uker og jeg må si at den er mer stabil enn Windows. Jeg hadde kun et problem med x siden den var "ødelagt" når jeg tok en dist upgrade, men dette ble fikset på 15 minutt etter å se litt på ubuntuforums.org.

Jeg har ikke hatt noen problemer utenom overnevnte og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt Breezy i snart 3 uker og jeg må si at den er mer stabil enn Windows. Jeg hadde kun et problem med x siden den var "ødelagt" når jeg tok en dist upgrade, men dette ble fikset på 15 minutt etter å se litt på ubuntuforums.org.

Jeg har ikke hatt noen problemer utenom overnevnte og er veldig fornøyd.

Eg bruka 2 timar... Eg sjekka ingen forum :p Testa fram sjølv :S Ughhh...

Så eg sletta det. La inn Hoary heller. (Klåra ikkje fikse ein diger feil apt hadde med

OO.org - teit).

Men sjølv om eg brukar Arch dagleg - er Ubuntu distroen eg tilrår alle å bruke. Arch er

berre fint for dei som ikkje går rundt å baserer vala sine på andre sine råd ;) Brukar du

Arch gjer du andre distro-tilrådningar, du spør ikkje om dei. :)

Gå for Ubuntu Hoary du : ))

Lenke til kommentar
Venter på at en viss person her skal anbefale Slackware heller enn den vanskelige installasjonen i Ubuntu :p

Ingen grunn til bekymring. Det er faktisk ingen som enda har nevnt Slackware, selv ikke jeg (vet at jeg har nevnt den distroen en del ganger før). Og ingen kommer til å anbefale den distroen, og det kommer ikke jeg heller til å gjøre i denne sammenheng.

Time wil show ;).

Hahaha. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...