kyrsjo Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Om du skal bruke maskina som shell, mokk inn Debian eller CentOS. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Når ein skal installere Ubuntu som server, skal ein vel skrive noko i boot-prompten for å ikkje legge inn unødvendige ting, som GUI? Ubuntu fungerer glimrende som server. bare skriv server på boot-prompten. Veldig enkelt å instalere og sette opp forskjellige ting. Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Selv benytter jeg Fedora, og syns det er en brukervennlig og grei distro. Krever litt "tuning" i etterkant av installasjonen med tanke på b.la multimedia, men det er mye bra og ikke minst gratis info og finne på nettet. Denne hjalp meg godt etter å ha installert Fedora Core 4: http://stanton-finley.net/fedora_core_4_in...tion_notes.html Lenke til kommentar
Solow Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 kyrsjo: Jeg er uenig at fedora er mer stabil enn ubuntu. Selv gikk jeg over fra fedora til ubuntu nettopp fordi min fedora ble veldig ustabil. Fedora skal jo være stabil, men den er mer bleeding edeg enn ubuntu. (har ikke prøv Fedora Core 4 da) Jeg gleder meg til ubuntu 5.10 kommer i oktober. Breezy badger (som betaversjonen av den heter nå) ser veldig bra ut. Den vil jeg forhåndsanbefale til trådstarter. Et sterkt pluss med ubuntu er at det er basert på debian, som har et veldig bra pakkesystem (hvordan man installerer programvare) Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 (endret) her var det mangen innspill, og bra er det, viser jo bare at det ikkje er bare troll rundt om i norge, som dere kaller det skal sette meg inn i Linux skikkelig i helgen som kommer, går Grunnkurs Elektro, litt for mye lekser. Takker for alle innspill, og takker for innspill som kommer. det er kjekt å se at det er så mange som virkelig er "linuxfrelst" Endret 7. september 2005 av toen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 kyrsjo: Jeg er uenig at fedora er mer stabil enn ubuntu. Selv gikk jeg over fra fedora til ubuntu nettopp fordi min fedora ble veldig ustabil. Fedora skal jo være stabil, men den er mer bleeding edeg enn ubuntu. (har ikke prøv Fedora Core 4 da) Jeg gleder meg til ubuntu 5.10 kommer i oktober. Breezy badger (som betaversjonen av den heter nå) ser veldig bra ut. Den vil jeg forhåndsanbefale til trådstarter. Et sterkt pluss med ubuntu er at det er basert på debian, som har et veldig bra pakkesystem (hvordan man installerer programvare) Hmm. På min pc (og andre jeg har sett) var det omvendt - ubuntu klikka hardt. Det har aldri fedora gjort. Forøvrig er det aldri en god idé å installere en distro før *minst* to måneder etter at den har kommet ut Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) EDIT: Refresh er en fin knapp Endret 7. september 2005 av jorgis Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Forøvrig er det aldri en god idé å installere en distro før *minst* to måneder etter at den har kommet ut Vel ubuntu breezy er ikke lansert enda, den funker jævli bra til meg- for å si det sånn Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Ubuntu slipper vel bare sikkerhetsoppdateringer (og annet kritisk) etter lansering (resten kjøres via backport-reps), så det bør være ganske trygt. Jeg smekket inn 5.04 bare dager etter lansering, og da funket det brillefint. Kom en hel del oppdateringer de første ukene, men det var ingen større problemer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Som regel går det bra. Men noen få ganger treffer du den ene stygge feilen som noen hadde glemt å teste for, som blir fikset to uker etter release... Men OK. 2 måneder er paranoid. ½-1 mnd. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Om ingen legger det inn så blir det jo ikke testet, og da blir ikke den stygge feilen oppdaget. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg kan kalles Linux-n00b. Men! Jeg kjører faktisk Ubuntu. Fungerer strålende, selv om jeg ikke bruker det så mye. Men det er veldig brukervennlig. Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har kjørt Breezy i snart 3 uker og jeg må si at den er mer stabil enn Windows. Jeg hadde kun et problem med x siden den var "ødelagt" når jeg tok en dist upgrade, men dette ble fikset på 15 minutt etter å se litt på ubuntuforums.org. Jeg har ikke hatt noen problemer utenom overnevnte og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har kjørt Breezy i snart 3 uker og jeg må si at den er mer stabil enn Windows. Jeg hadde kun et problem med x siden den var "ødelagt" når jeg tok en dist upgrade, men dette ble fikset på 15 minutt etter å se litt på ubuntuforums.org. Jeg har ikke hatt noen problemer utenom overnevnte og er veldig fornøyd. Eg bruka 2 timar... Eg sjekka ingen forum Testa fram sjølv :S Ughhh... Så eg sletta det. La inn Hoary heller. (Klåra ikkje fikse ein diger feil apt hadde med OO.org - teit). Men sjølv om eg brukar Arch dagleg - er Ubuntu distroen eg tilrår alle å bruke. Arch er berre fint for dei som ikkje går rundt å baserer vala sine på andre sine råd Brukar du Arch gjer du andre distro-tilrådningar, du spør ikkje om dei. Gå for Ubuntu Hoary du : )) Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Synes arch (archlinux.org) og Gentoo (gentoo.org) er veldig brukervennlig Slackware kan konfigureres til og være brukervenlig. Og så synes jeg Ubuntu (ubuntu.com) og Fedora (redhat.com) er nybegynnervennlig Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Hovedpoenget er at alt kan konfigureres til å være brukervennlig. Men ikke alt er det i begynnelsen. Endret 8. september 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Venter på at en viss person her skal anbefale Slackware heller enn den vanskelige installasjonen i Ubuntu Ingen grunn til bekymring. Det er faktisk ingen som enda har nevnt Slackware, selv ikke jeg (vet at jeg har nevnt den distroen en del ganger før). Og ingen kommer til å anbefale den distroen, og det kommer ikke jeg heller til å gjøre i denne sammenheng. Time wil show . Hahaha. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Bare spør her: Hvordan kan jeg teste programmet som jeg skrev? Du har skrive eit program, og så kompilert det? Då køyrer du i terminalen: ./program Om programmet heiter "program" og ligg i mappa du er i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå