norco89 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Er nybegynner i Linux...har tenkt å ha et nettverk på rommet mitt (bare for å teste). men då er spørsmålet, hvilken av Linux-versjonene er mest brukervennlig? som sagt har aldrig ahtt Linux på pcen min før... Takker for alle svar! Lenke til kommentar
blubbblubb Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 skipp Linux, det er veldig vanskelig å bruke! Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 skipp Linux, det er veldig vanskelig å bruke! Huff, for et dustete svar... Jeg ville ha prøvd meg på Ubuntu var jeg deg, trådstarter. Ellers er jo Suse og Mandriva bra alternativer. Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Ubuntu..fekk ikkje dei veldig god kritikk i LinuxMagasine? trur det var der ja... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ubuntu er knall det. Last det ned, legg det inn og kos deg. Lenke til kommentar
blubbblubb Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 skipp Linux, det er veldig vanskelig å bruke! Huff, for et dustete svar... Jeg ville ha prøvd meg på Ubuntu var jeg deg, trådstarter. Ellers er jo Suse og Mandriva bra alternativer. vel det er faktisk ganske vanskelig. Hvordan instalerer man skjermkort driver? Man må skrive masse komando dritt, det er ikke bare å dobbelklikke! Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 vel det er faktisk ganske vanskelig. Hvordan instalerer man skjermkort driver? Man må skrive masse komando dritt, det er ikke bare å dobbelklikke! Setter man seg inn i ting er ikke dette noe vanskelig. Dobbelklikk i vei i Windows du. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 skipp Linux, det er veldig vanskelig å bruke! Huff, for et dustete svar... Jeg ville ha prøvd meg på Ubuntu var jeg deg, trådstarter. Ellers er jo Suse og Mandriva bra alternativer. vel det er faktisk ganske vanskelig. Hvordan instalerer man skjermkort driver? Man må skrive masse komando dritt, det er ikke bare å dobbelklikke! Ja, uff, det er kjempevanskelig å skrive et par kommandoer, redigere xorg filen din eller hva pokker og så restarte X. Kjempevanskelig! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Mange distroar krever berre installering av ein pakke for å legge inn drivaren. Vil sei det er enklare å f.eks ta "apt-get install <driver>" (evt eit par klikk i Synaptic) enn å opne nettlesaren, finne rett side, finne rett drivar, laste ned, installere og så restarte heile maskina, noko ein ikkje må i GNU/Linux. Endret 6. september 2005 av objorkum Lenke til kommentar
blubbblubb Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) skipp Linux, det er veldig vanskelig å bruke! Huff, for et dustete svar... Jeg ville ha prøvd meg på Ubuntu var jeg deg, trådstarter. Ellers er jo Suse og Mandriva bra alternativer. vel det er faktisk ganske vanskelig. Hvordan instalerer man skjermkort driver? Man må skrive masse komando dritt, det er ikke bare å dobbelklikke! Ja, uff, det er kjempevanskelig å skrive et par kommandoer, redigere xorg filen din eller hva pokker og så restarte X. Kjempevanskelig! ja det er det! Linux har jo ingen fordeler fremfor Windows! Endret 6. september 2005 av jyrgex Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 med ubuntu og sikkert andre distroer er det bare å bruke synaptic eller andre gui. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 ja det er det! Linux har jo ingen fordeler fremfor Windows! For meg er gratis og som regel fri programvare, et system fritt for virus, spyware og annet faenskap, samt at det kan konfigureres som man vil en kjempefordel fremfor Windows. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 skipp Linux, det er veldig vanskelig å bruke! Huff, for et dustete svar... Jeg ville ha prøvd meg på Ubuntu var jeg deg, trådstarter. Ellers er jo Suse og Mandriva bra alternativer. vel det er faktisk ganske vanskelig. Hvordan instalerer man skjermkort driver? Man må skrive masse komando dritt, det er ikke bare å dobbelklikke! Haha, vanskelig? Du kan gjøre dette med masse kommandoer, men det er heller ikke vanskelig å gjøre det grafisk. Sjøl om du personlig ikke liker kommandolinja, betyr det ikke at alle synes det er vanskelig. Bare som et eksempel, hvordan installere atis drivere i ubuntu: system->administration->synaptic package-manager søk etter ati-fglrx-driver, kryss ut og trykk «apply» Åpne fks gedit som root (alt+f2-> gksudo gedit->åpne /etc/X11/xorg.conf) Finn «Driver» under «Section "Device"», og bytt ut til «fglrx». Lagre og reboot. Lenke til kommentar
blubbblubb Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 skipp Linux, det er veldig vanskelig å bruke! Huff, for et dustete svar... Jeg ville ha prøvd meg på Ubuntu var jeg deg, trådstarter. Ellers er jo Suse og Mandriva bra alternativer. vel det er faktisk ganske vanskelig. Hvordan instalerer man skjermkort driver? Man må skrive masse komando dritt, det er ikke bare å dobbelklikke! Haha, vanskelig? Du kan gjøre dette med masse kommandoer, men det er heller ikke vanskelig å gjøre det grafisk. Sjøl om du personlig ikke liker kommandolinja, betyr det ikke at alle synes det er vanskelig. Bare som et eksempel, hvordan installere atis drivere i ubuntu: system->administration->synaptic package-manager søk etter ati-fglrx-driver, kryss ut og trykk «apply» Åpne fks gedit som root (alt+f2-> gksudo gedit->åpne /etc/X11/xorg.conf) Finn «Driver» under «Section "Device"», og bytt ut til «fglrx». Lagre og reboot. jeg foretrekker å dobbelklikke Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 jeg foretrekker å dobbelklikke Så hold deg til Windows da! Neste gang noen spør om dette kan du heller la være å svare. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) skipp Linux, det er veldig vanskelig å bruke! Huff, for et dustete svar... Jeg ville ha prøvd meg på Ubuntu var jeg deg, trådstarter. Ellers er jo Suse og Mandriva bra alternativer. vel det er faktisk ganske vanskelig. Hvordan instalerer man skjermkort driver? Man må skrive masse komando dritt, det er ikke bare å dobbelklikke! Haha, vanskelig? Du kan gjøre dette med masse kommandoer, men det er heller ikke vanskelig å gjøre det grafisk. Sjøl om du personlig ikke liker kommandolinja, betyr det ikke at alle synes det er vanskelig. Bare som et eksempel, hvordan installere atis drivere i ubuntu: system->administration->synaptic package-manager søk etter ati-fglrx-driver, kryss ut og trykk «apply» Åpne fks gedit som root (alt+f2-> gksudo gedit->åpne /etc/X11/xorg.conf) Finn «Driver» under «Section "Device"», og bytt ut til «fglrx». Lagre og reboot. jeg foretrekker å dobbelklikke Du kan jo ikkje berre dobbeltklikke. I forhold til den lista må jo du: - Opne nettlesar - Finne rett nettside - Finne rett drivar - Last ned - Klikke klikke klikke klikke klikke - Restarte maskina (uh, treige greier) Det einaste som kan oppfattast vanskeleg med lista over er at ein må opne ein tekstfil og endre eitt ord. Vanskeleg? Mjaa. Endret 6. september 2005 av objorkum Lenke til kommentar
blubbblubb Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 skipp Linux, det er veldig vanskelig å bruke! Huff, for et dustete svar... Jeg ville ha prøvd meg på Ubuntu var jeg deg, trådstarter. Ellers er jo Suse og Mandriva bra alternativer. vel det er faktisk ganske vanskelig. Hvordan instalerer man skjermkort driver? Man må skrive masse komando dritt, det er ikke bare å dobbelklikke! Haha, vanskelig? Du kan gjøre dette med masse kommandoer, men det er heller ikke vanskelig å gjøre det grafisk. Sjøl om du personlig ikke liker kommandolinja, betyr det ikke at alle synes det er vanskelig. Bare som et eksempel, hvordan installere atis drivere i ubuntu: system->administration->synaptic package-manager søk etter ati-fglrx-driver, kryss ut og trykk «apply» Åpne fks gedit som root (alt+f2-> gksudo gedit->åpne /etc/X11/xorg.conf) Finn «Driver» under «Section "Device"», og bytt ut til «fglrx». Lagre og reboot. jeg foretrekker å dobbelklikke Du kan jo ikkje dobbeltklikke. I forhold til den lista må jo du: - Opne nettlesar - Finne rett nettside - Finne rett drivar - Last ned - Klikke klikke klikke klikke klikke - Restarte maskina men man trenger ikke å skrive en eneste komando! Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hva er så utrolig vanskelig med å skrive en kommando da? Har du ikke tastatur? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ta og drit i det trollet da. Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) det var et dårlig argument om hvorfor linux ikke har noen fordeler over windows Endret 6. september 2005 av kylefj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå