Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gjøre Linksys WRT54GS gjennomsiktig?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå nett fra NextGenTel :( og ser det at jeg ikke kan gjøre ruteren (Thomson 510i) gjennomsiktig (for å slippe nat-filtrering gjennom to rutere). Jeg ringte dermed NGT (45min ventetid :() og spurte dem om hva jeg kunne gjøre. Svaret jeg fikk var at jeg kunne gjøre min trådløse ruter (Linksys WRT54GS) gjennomsiktig.

Er det noen som vet noe om dette? Om de i så fall gadd å hjelpe meg hadde jeg blitt svært så takknemlig :love:

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I de fleste tilfeller funker det å koble kabelen fra Thomsonnen inn på en lan port i stedet for WAN. da blir ikke linksysen ruter lenger

Med WAN tenker du vel på ethernetporten. Eller hva. (der man SKAL koble mellom NGT og Linksys)

Men om jeg gjør det får jeg ikke til internettilkoblingen. Hva kan jeg gjøre?

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

-Gå inn på det første setup-bildet der du setter opp IP-adresser etc og velg Internet Connection=Disabled.

-Under Router IP, sett en statisk IP-adresse i rangen til Speedtouch-modemet ditt, men utenfor DHCP-serverens område, f.eks. 10.0.0.10 / netmask 255.255.255.0. (for admin av WRT54GS)

-Slå av DHCP-server i WRT54GS

-Koble kabelen fra modemet inn i en av de 4 LAN-portene

WRT54GS virker nå som et rent aksesspunkt (og switch for trådbundne forbindelser).

Lenke til kommentar

Når du bruker Speedtouchen som DHCP-server vil PCen din ha en IP i rangen 10.0.0.x (sjekk med Ipconfig).

Derom du ikke har endret IP på Linksysen fra 192.168.1.1 til 10.0.0.x kommer du ikke inn på den.

Sett statisk IP 192.168.1.x på PCen og koble til en av LAN-portene på Linksysen med kabel, da skal du få kontakt.

Så setter du statisk IP 10.0.0.x på Linksysen, kobler fra kabelen, setter PCen til DHCP og prøver igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...