Gå til innhold

XFX 7800GTX OC Resultater

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Dette så ut som et greit sted og komme med et spørsmål.

Har et xfx7800gtx 450/1250 Når jeg starter opp spiller så viser hardware monitoring i riva tuner at core clock er 490 noe jeg ikke forstår

og sånn fortsetter det setter jeg core clock til 480 så viser den 520

er det noen her som vet grunnen til det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt en slik Alphacool, så får vi se hvordan den duger i et "mist" oppsett. DD krever vell gasnke kraftig pumpe gjør den ikke? Noe mist settene mitt ikke har. Bruker eheim 1046.

Kjøler kun Northbridge og Gpu så Alphacool burde fungere bra, da cpu er vapochiled.

Dette med at cora settes 40 over, har det vært noen tråder om her. Tror det var snakk om en slaks overkloking i 3dmodus? Men håper noen har et mer utfylende svar på den saken jeg og :)

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Ja da er Alphacool blokka montert, og funnet i meget god stand ;)

Minuset var Ingen manual. Den man finner på hjemmesidene, er gammle versonen for 6800 og på tysk. Og med alle de skruene som fulgte med og skivene så var det litt og finne ut av. Fant noen bilder i den gammle manualen som hjalp stort.

Et annet lite minus må være at de ikke har tenkt på ram brikkene som ligger bak på korte, de kjøles jo ikke med noe. Så der limte jeg på noen små koberbrikker jeg hadde ligende. Og satte en vifte til og blåse over baksiden av korte.

Pluss så langt, må være tempen. Har hatt 88 grader under spillig i Bf2, dvs 1 time +. Nå gikk den til 41 grader. Dette er da standar kloking. Så må si meg meget fornøyd så langt, skal bli spenede og se hva overkloking dette kan gi.

Testet CoD 2 demoen i går da gikk skjermkorte til 92 grader. Det er det høyeste jeg har sett noen gang i noen av mine systemer. Så at denne trengte en vannblokk er det ingen tvil om ;)

Blokka i seg selv virket meget solid, alle skruer traff perfect og passet godt på korte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...