Fosse Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Hei! Har en Acer TM 8103 som har sluttet å gå på nett. skjedde helt plutselig for et par dager siden. Kablet nettverk er helt umulig, funker ikke. Trådløst fungere i sånn ca. 20 sekund, men bare hviss jeg kører "veiviser for nettverksinstallasjon" først. Jeg har kontakt med de to andre maskinene på nettverket og kan dele filer pg sånn med de, både med kablet og trådløst nett, men acer'n min vil ikke gå online. (har også prøvt forskjellige kabler og andre kontakter på routeren, de andre maskinene kommer seg på nett.) Har kørt "veiviser for nettverksinstallasjon" flere ganger, og i dag gikk jeg til det skrittet å formater og installere winxp på nytt. Trodde det da skulle funke, men nei. Sitter her nå veldig frustrert og lei. Noen som har opplevd noe lignende? Endret 6. september 2005 av Fosse Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Sliter faktisk med omtrent det samme problemet. Har akkurat samme maskin som Fosse. Kablet nettverk går fint. Det er det trådløse nettverket på skolen som er problemet. Jeg får koblet meg til nettverket men kommer ikke online? Også jeg har formatert og installert winxp på nytt uten resultat. Noen som kan forstå hva som er gale? Edit: Når jeg feilsøker med msn messenger sier den at gatewayen min trolig er frakoblet? Hæ? Endret 8. september 2005 av excrucio Lenke til kommentar
itsærn Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Sliter faktisk med omtrent det samme problemet. Har akkurat samme maskin som Fosse. Kablet nettverk går fint. Det er det trådløse nettverket på skolen som er problemet. Jeg får koblet meg til nettverket men kommer ikke online? Også jeg har formatert og installert winxp på nytt uten resultat. Noen som kan forstå hva som er gale? Edit: Når jeg feilsøker med msn messenger sier den at gatewayen min trolig er frakoblet? Hæ? På skoler bruker de oft MAC filtrering. Slik at bare de som har blitt lagt til kan komme på nett. Det vil si at du må snakke med it-ansvarlig og behan legge til MAC adressen din. Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Ok. Skal høre med It-ansvarlig i morgen jeg! Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Hørte med it-ansvarlig på skolen. Nettverket er helt usikret og det skal gå an å koble seg på nettverket uten problem. Han it-duden klarte heller ikke finne ut hva som var problemet heller. Det virket som om nettverkskortet ikke tok imot den ip'en som den skulle ha fått fra skolen. Det kommer også opp feilmelding når en prøver å skrive ipconfig /renew i dos. Altså: Det ser ut som om det oppstår et problem med dette "ip-styret" Noen som har noen idéer om hva som er galt? Endret 9. september 2005 av excrucio Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Forsøk å oppdatere med en nyere driver til wlan kortet, har opplevde problem med gamle drivere vs nyere routere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå