Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pappa sin pc vill splutselig ikke starte opp!

Anbefalte innlegg

hei..

Pappa satt og spillte HL2, da skjermbilde hang seg opp.. jeg prøvde og alt-tabbe, Ctrl+alt+del og windowsknappen og masse.. men ingenting funket..

ok tenkte jeg og sa til han start pc'en på nytt ved og holde inn start knappen til den slo seg av.. den slo seg av helt fint.. så trykket han på den igjen og pc'en startet opp.. men ingen skjermbilde kom opp.. + at tastatur sensoren (som lyser opp når han trykker på den) sluttet og lyse..

vi har prøvd og starte opp mange ganger, sjekket at alle kontaktene står inni helt. men ingen skjermbilde.. helt svart skjerm og ingenting reagerer.. untatt CD-rommen som går inn og ut hvis jeg trykker på de... så det ser ut som selve PC'en funker men ingenting annet..

Noen som vet hva det kan være som forursaker problemet ?

-takk

EDIT: Pc'en hannes er en HP pc av et eller annet slaget :p

p4 3.2ghz

1gb

x600pro

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man må passe på før man gjør for mye med en Hp pc. ang. garanti.

Ehm, nei.

Man kan gjøre stort sett hva man vil, men for garantiservice kreves det at original hardware sitter i når maskinen sendes inn. Dersom man ønsker å sette inn et annet grafikkort, bytte harddisker, RAM etc. så er det ingen som protesterer på det eller sier at garantien ikke gjelder lenger. Bare husk at deler som eventuelt ryker pga det du gjør ikke dekkes av garantien ;)

HP har ingen sære krav om at du ikke får lov til å endre på maskinvaren.

Lenke til kommentar
Kanskje defekt skjermkort? Prøv clear cmos og/eller annet skjermkort.
Man må passe på før man gjør for mye med en Hp pc. ang. garanti.

offtopic: kult av faren din spiller HL2 :D gjør ikke min ;(

Jau.. tenkte på de samme selv.. han skal prøve og sende den tilbake og få de til og reparere/sende tilbake ny, siden han hadde 3 års garanti i følge papirene hannes.. så jeg tar ikke noen sjanser og begynne og ta ut deler osv da ;)

offtopic: kult av faren din spiller HL2 :D  gjør ikke min ;(

Hehe.. det bor en liten gamer inni han :p

han digger spill som HL, HL2, Farcry, 007 osv :p så gleder han seg som en unge på julaften til lost coast og aftermath.. spør meg HVER dag.. "vet du når de kommer" :thumbup:

takker for svar folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...