Viggleik Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hei Jeg har en del problemer med den nye DVD brennen min. Dvd brennneren er nylig kjøpt på komplet og er av typen NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Jeg har innstalert den og finner den i Bios og på min datamaskin, men problemet er at når jeg legger en tom dvd plate i dvd. rommet finner den ingenting!? Vet dere hva som kan være årsaken og hva jeg eventuelt kan gjøre? Jeg har kontaktet komplet og de sier at jeg bør finne produsenten og laste ner "firmware" Jeg har foreløpig ikke funnet det. Håper inderlig noen kan hjelpe meg Mvh Vegard Østhus Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hvilket brenneprogram bruker du? Jeg anbefaler at du laster ned oppdatéringer til det eller laster ned en demoversjon av et annet. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 altså, å oppdatere fware på den skal vel ikke være nødvendig ? Åssen plater bruker du ? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 altså, å oppdatere fware på den skal vel ikke være nødvendig ? Åssen plater bruker du ? Neida, firmwareoppdateringer er aldri nødvendig. Produsentene utvikler jo disse firmwareoppgraderingene kun for moro skyld Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 jeg mente at den er såpass ny at den ikke trenger det ?! Det fikk jeg beskjed om av komplett da jeg snakket med de om noen problemer. Lenke til kommentar
Viggleik Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Jeg bruker: "Commodore 4.7 gb dvd+r" Jeg har også innstalert Nero 5. Hvor kan jeg eventuelt laste ned firmware? Lenke til kommentar
Viggleik Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Jeg tok nettop en Vanlig cd, med andre ord warcraft3 cd inn i brenneren, den klarte den å lese og jeg kunne spille med den, men når jeg stapper en tom dvd plate av typen som nevt tidligere sjer det ingenting, og brenneren klarer ikke å registrere at det er noe plate inni. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 jeg mente at den er såpass ny at den ikke trenger det ?! Det fikk jeg beskjed om av komplett da jeg snakket med de om noen problemer. Ny i salg betyr at det er minimum 2 måneder siden den ble produsert. Lenke til kommentar
Banzai Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Har hatt ett lite problem med at en del dual spillere bare tar ett av formatene, dvs DVD-R eller DVD+R, selv om det er skrevet at de tar begge. (Har en sånn på jobb for eks.) Har du prøvd med en dvd-r plate? . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå