milkwood Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Lurer på om dette er greit satt sammen. annen chipset jeg eller burde kjøre? får jeg brukt athlon 64 uten xp 64bit? vet jeg får brukt, men får jeg utnytta den på f.eks andre programmer eller spill som har 64bit støtte eller må jeg ha xp 64bit i bunn for at disse skal fungere? pcen skal brukes stort sett bare til vanlig bruk (office, surfing, osv) men skal brukes til litt video redigering og et spill i ny og ned. vil gjerne kunne kjøre farcry og bt2 på den. (snakk om å spille en gang i måneden eller mindre) litt mer redigering enn det da. skal ikke overklokkes. Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA 8MB 7200RPM NCQ Abit KN8-Ultra, nForce4 Ultra,S-939 ATX, S-ATA, GbLAN, Raid, Sound, PCI-Ex16 In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power eMagic USB2 Multi Panel kortleser 5¼" sort, 2x USB 2.0, 1x FireWire, 2x audio NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dl) Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte Dette kom på 8900,- ca hos komplett. har ekstern harddisk så hden er grei. (trenger ikke forslag til raskere disk eller. den holder) hovedkort, cpu og skjermkort jeg er mest usikker på. tower, brenner og minne skal være greit. vil ha så mye som 2048mb minne pga video. og trenger ikke noe mer fancy enn standard twinmos. dvs. om annet merke er å foretrekke så si ifra. skjermkort... holder x700 til BT2 og slike spill? eller må jeg opp på x800? ble en del. håper noen har mulighet til å svare. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 skjermkort... holder x700 til BT2 og slike spill? eller må jeg opp på x800? Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail Om du kjøper X800Xl vil nok det være en grei investering, og holde bra til de fleste spill. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 x700 holder det å, men for å få bra pris/ytelse bør du se på X800GT, mye billigere enn XL og bra nok vil jeg tro ja. Alternativt 6600GT, mer enn bra nok for vanlig spilling. Spar inn på skjermkortet og gå for X2 CPU istedet så har du kraft til video-jobbinga. Har Pentium D dobbeltkjerne selv og det blir noe helt annet å jobbe på enn en vanlig CPU når tunge oppgaver skal kjøres. Ville om nødvendig også gått ned til 1GB RAM for å få råd til dobbelkjerne CPU, heller oppgradere RAM en annen gang. Lett å tro at man MÅ ha vanlig AMD i litt høyere prisklase og styggelig dyrt skjermkort for å spille noe som helst hvis man leser litt her på forumet, heldigvis er det ikke slik i praksis. Boksen min med Pentium D830 med 6600GT er herlig å spille på, og kan fortsatt spille om jeg har en DVD stående å kode på full fres i bakgrunnen. Sjekk ut X2 3800+ og gå ned til 1GB ram og 6600GT skjermkort, behold resten av oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå