S1rre Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg har nettop fått et nytt hk( Asus Mainboard S-939 VIA K8T800Pro Audio(8Ch) GbLAN ) Jeg koblet opp alt osv, men så fikk jeg litt problemer med å koble til power knappen. Åssa DER, maskina startet men skejrmen bare blinket :S Jeg shutta ned pc'n og så om jeg hadde plugget noe feil, men nei, alt var fint.. Så jeg prøvde å starte opp den igjen, men da funket ikke power knappen :S JE prøvde å koble til den på andre plasser, men til ingen lykke.. Hva f*** er problemet? Er d jordings feil? Feil med HK? omg, jeg ventea 1 måned på kortet så funker d seff ikke.. huff... Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 hvor mange watt trenger delene i pcn din d? har du nok strøm? bare et forslag.. satt du på cpu kjøleeren riktig? rammen er bra festet? bare noen ting du kan teste. prøv oxo og boot uten allle unødvendige ting.. resette biosen? (jumper på hk se manual) MVH lucifer83 Lenke til kommentar
BKB Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Vil foreslå å resette bios som lucifer83 også sa. dobbeltsjekke at rammen sitter riktig og skikkelig i sporet sitt. strømforsyning har du? litt specs over hva du har i pcen din hadde hjulpet. Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Mainboard S-939 K8T800PRO ATX Audio GbLAN Raid IEEE1394 SATA WiFi-G Retail CPU Athlon-64 3500+ S-939 2.2GHz 512kB Boxed Nvidia Geforce NX 680o Ultra 256 MB TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Jeg har ikke prøvd å resette noe som helst, men rammen er skikkelig i. Men d forklarer jo ikke hvordan den startet første gang? :S KAn power knappen ha blitt trykt inn elns? Hørte også at jeg kunne prøve å kortslutte de to å se om den startet da.. Men jeg vet ikke ass :S Kan prøve å erstarte bios,men den starter jo ikke.. EDIT: Ja har en strømforsyning som er bra nokk... (tror jeg) 300w.. D skulle holde ass.. For den startet jo engang.. Prøvde også å bare ha i de tingene jeg trengte, men nope :/ Endret 7. september 2005 av S1rre Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Strømplugg til skjermkortet? Pipelyder ved oppstart den gangen du fikk startet? 300W er ikke akkurat for mye for de specs'a... Mange harddisker? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) hmm, kanskje CPU'en gikk føyken. Ta den opp å se i midten om den er svidd der, eller om det lukter svidd av den. Eventuelt prøv det gamle hovedkortet. Endret 7. september 2005 av BKB Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Løse skruer mellom kabinettet og hovedkortet kan også forårsake litt uggene feil... fant jeg ut en gang... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Løse skruer mellom kabinettet og hovedkortet kan også forårsake litt uggene feil... fant jeg ut en gang... Det vil man vel merke ? oO Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Nope, ingen løse skruer.. Men hvordan får jeg startet uten at jeg bruker power knappen? har lest noe om å bruke et skruvjern, men hvordan gjør man d? :S Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Nope, ingen løse skruer.. Men hvordan får jeg startet uten at jeg bruker power knappen? har lest noe om å bruke et skruvjern, men hvordan gjør man d? :S Napp ut kontakten fra powerbryteren som går til HK, den lille flate. Og kortslutt de to pinnene på HK. Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Hva slags andre komponenter har du......hva heter psu'en din 300w? det er seriøst lite for amd64 system..regner med det er det du har? 300 watt er altfor lite.... samme feilene har skjedd med meg når jeg har hatt alt for liten strømforsyning Endret 7. september 2005 av Rhulken Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Så jeg skal bare la skruvjernet røre begge de to? :S Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) og anngående blinkingen din på skjermen... for liten psu 300watt er =) hehe skjermkortet ditt får for lite strøm.....ergo problemer med skjerm.... hva slags grafikk kort har du... hvis du sier 6600gt eller 7800gtx så ler jeg heheh Endret 7. september 2005 av Rhulken Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Synes også at det var litt lite strøm.... Det er ikke akkurat greit å få får lite... Og mye vil ha mere, så det er bare å skaffe noen krafitge saker... Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 sry , har skrevet feil d er 400 w.. Ikke nå qtec drit ass.. D skulle være nokk i følge komplett.no .. Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Så jeg skal bare la skruvjernet røre begge de to? :S du ....but Faen&%/%/ ikke noe skrujern i maskinen din..... unnskyld banningen altså..men ikke gjør det... det skal ikke være nødvendig... strømforsyningen din er høystsannsynlig altfor liten... kanskje amperen er altfor dårlig på kursene dine i psu'en. for gudskyld ikke la meg begynne å demostrere med regnestykker her..at psu'en dine er for liten vil bare ikke at du ødelegger maskinen din Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 400 watt høres bedre ut Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 ikke noe skruvjern i kabinettet`? Er jo utenfor jeg skal kortslutte? :S Mne nope, prøvde å kortslutte men d gikk ikke :/ Så har ikke noe peil på hva d er.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Om du planlegger litt og veit kva du driver med er det ikkje noko problem å bruke skrujern, men det er vel heller tvilsomt at knappen er gåen. 300 Watt kan fungere flott på AMD64 det, men kvaliteten på straumforsyningane varierer jo ganske kraftig. Ei AMD64 maskin med 6600GT har fungert super på ein PSU på 300W, også ein på 350W, ikkje spesielt dyre nokon av dei. Du har ikkje tilgang til ein annan straumforsyning som du kan prøve med då? Endret 7. september 2005 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå