Gå til innhold

Defekt E i tastatur på Acer TM 292 LMI

tore_v1

Anbefalte innlegg

Sliter med en defekt knapp på tastaturet på en Acer Travelmate 292 LMI. E-knappen, en ganske sentral knapp fusker alvorlig...

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Kan jeg vippe opp tastaturet for å fikse noe der? Støvsuge tastaturet? Pelle ut tasten? Spiker? Er fryktelig irriterende!! Bare se hvor mange e'er det er her.. Er laptopen til samboeren min, og hun driver med mye skolearbeid, og har konstante oppgaver og mye bruk av clue, så hun er litt frustrert.. Kjøpte den i bodø, og er i kongsberg nå, så det er litt uaktuelt å levere den tilbake den veien..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FEM års reklamasjon. Man kan da forvente at en laptop varer vesentlig mer enn to år.

-Ko_deZ-

Ikke ifølge leverandører og produsenter og har ikke hørt om noen som har fått dekka noe sånt i 5 år! Kom med link til lovgivning så skal jeg tro deg...

Alt som har håndtak eller er bærbart har lavere reklamasjon pga. at det ikke har like lang holdbarhet som noe som er stasjonært.

Lenke til kommentar

Dataleverandørene er beskyttet på slikt vis at hvis de kan bevise at feilen skyldes feil bruk eller uvøren behandling (havnet i bakken, øl over laptopen osv) så kan dem nekte å fikse på reklamasjon. Ethvert tastatur til vanlig PC har 5 års reklamasjonsrett, og det kan potensielt få like mye juling som tastaturet på en laptop. Orker ikke grave frem lover, men det er i alle fall slik jeg tolker det. Man må kunne forvente at en laptop til kanskje 15000,- bør vare mer vesentlig mer enn to år om man ikke mishandler den. I slike tilfeller sier loven klart at ting som kan forventes å ha en vesentlig lengre levetid enn to år har fem års reklamasjonsrett.

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...