Gå til innhold

canon s70, erfaringer?

Anbefalte innlegg

hei, noen som har gode erfaringer med dette kameraet?

Har søkt på nettet de siste 4 månedene rundt dette kameraet, og bildene har ikke imponert stort, selv om kamerat har fått mye skrytt for akkurat dette.

Sammenlignet s70 med Canon G6, som fremstod som et lang bedre kamera, men dessverre så blir det i største laget når en vil ha det ned i baklomma.

Ser også at s70 har en elendig filmfunksjon med maks 30!sek film, til motsetning til den nye Canon s80 som har 1G på kortet. (dette kameraet virker egentlig perfekt for mine kriterer, men savner merkverdig nok RAW, som jeg bruker mye).

Men noen som har et alternativ til s70, som har nogenlunde lik oppløsning, lik vidvinkel samt fysisk størrelse og RAW?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaringer med s70. Men jeg har vært gjennom en valgperiode med omtrent samme krav som du har, der s70 var høyt oppe på lista mi. Jeg ga tilslutt opp og valgte å gi meg på kravet om størrelse. Billedkvalitet og RAW fant jeg ut var viktigere for meg, så det ble Canon Ps Pro1 - som får rettet opp det største ankepunktet, dårlig autofokus, ved nedlasting av ny programvare. (Ingen vits i å stoppe på G6, når man likevel ikke får kameraet ned i lomma). Jeg har ikke angret. Bildene blir helt topp. Videofunksjonen er riktignok ikke noe særlig, men det er ikke viktig for meg.

Men når du har ventet så lenge, bør du vel vente litt til. Det kommer sikkert noen aktuelle kandidater i løpet av høsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...