ChrisMansion Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Hei! Kjøpte et digitalkamera hos NetShop for 3 uker, men var defekt når jeg fikk det (dead on arrival). Sendte det i retur, og NetShop sendte det til verksted. Nå, 3 uker etter at jeg sendte det i retur har jeg enda ikke noe informasjon om hva som skjer med kameraet. I en sak hvor noe er defekt når man får det levert, er det ikke normalt å få sendt en prikk lik "ting" (i mitt henseende; et likt kamera) som kompensasjon? Trodde ikke bare butikker kunne sende avgårde feilvare til kundene. Noen som har noen erfaringer med noe lignende? Kan hende det er jeg som er litt kravstor, men har aldri opplevd å få sendt noe defekt for så at butikken tar det til verksted.. Åpnet knapt boksen og satte i strømmen før jeg måtte pakke å sende det i retur. Angrer litt på at jeg ikke bare krevde pengene tilbake.. Endret 6. september 2005 av ChrisMansion Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Her burde du fått et nytt kamera med det samme. På en DOA sak får forretningen en ny enhet fra sin leverandør/produsent, slik at "ingen" taper på det utenom produsenten. Send dem en mail, forklar situasjonen, og forlang et nytt kamera. Jeg regner med de er såpass seriøse at de ordner opp asap. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Mange produsenter som krever å ta seg av "garanti" saker selv, sikkert derfor netshop har sendt det videre. Lenke til kommentar
ChrisMansion Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Bra det ikke bare er jeg som har det synet på saken. Er mulig det er derfor de sendte det til verkstedet. Det rare i saken er jo at jeg først fikk beskjed på mail om at "slikt var trist, men skjer av og til. Ta kontakt med ## og hør med dem hva du skal gjøre". Ringte da til dette verkstedet som tok seg av sakene til denne kameraprodusenten, og der mente de at det var en retursak med NetShop. Ringte så til NetShop hvor de sa jeg bare skulle sende den tilbake til NetShop. Gjorde da det, men en uke etterpå sa de at de hadde "testet" kameraet, og sendt det videre til verksted.. Begynner å ta litt tid det her nå, men har sendt en "høflig" men klar mail til NetShop nå hvor jeg presenterte synet på saken fram til nå så får se hva de har å si.. Syns da DOA er en såpass stor mangel at man iflg kjøpsloven kan kreve erstatningsprodukt, men men.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Bra det ikke bare er jeg som har det synet på saken. Er mulig det er derfor de sendte det til verkstedet. Det rare i saken er jo at jeg først fikk beskjed på mail om at "slikt var trist, men skjer av og til. Ta kontakt med ## og hør med dem hva du skal gjøre". Ringte da til dette verkstedet som tok seg av sakene til denne kameraprodusenten, og der mente de at det var en retursak med NetShop. Ringte så til NetShop hvor de sa jeg bare skulle sende den tilbake til NetShop. Gjorde da det, men en uke etterpå sa de at de hadde "testet" kameraet, og sendt det videre til verksted.. Begynner å ta litt tid det her nå, men har sendt en "høflig" men klar mail til NetShop nå hvor jeg presenterte synet på saken fram til nå så får se hva de har å si.. Syns da DOA er en såpass stor mangel at man iflg kjøpsloven kan kreve erstatningsprodukt, men men.. Normal prodsedyre hos de fleste produsenter er at erstaning gies av forhandler/verksted. Hp sin er feks at produktet returneres forhandler og doa nummer blir gitt. Kunde får ny vare der og da. 3 uker er drøyt uansett om det var en mangel eller DOA, så her burde du presse på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Hvorfor benyttet du deg ikke bare av angreretten? Det er jo kostnadsfritt for deg -så kan du bare legge inn bestilling på et nytt kamera? Endret 7. september 2005 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hvorfor benyttet du deg ikke bare av angreretten? Det er jo kostnadsfritt for deg -så kan du bare legge inn bestilling på et nytt kamera? Hna må betale frakta den ene veien hvis han benytter seg av angreretten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det er riktig, men det er ikke mange kronene det dreier seg om. Tenker at hvis Netshop blir truet med et angret kjøp ville de nok lagt seg i selen og erstattet kameraet ditt -angreretten er DYR for nettbutikkene. Lenke til kommentar
ChrisMansion Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Fikk svar fra NetShop idag hvor Svenn-Age Lysebo ryddet opp i saken og beklaget måten saken var håndtert på og hvor normal prosedyre ville vært omlevering med en gang.. Så nytt kamera er på vei nå Takk for responsen på post'en - har lært en ting og to nå ihvertfall om noe lignende skulle skje med noe annet siden, samt fått studert forbrukskjøpsloven:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå