ChrisMansion Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hei! Kjøpte et digitalkamera hos NetShop for 3 uker, men var defekt når jeg fikk det (dead on arrival). Sendte det i retur, og NetShop sendte det til verksted. Nå, 3 uker etter at jeg sendte det i retur har jeg enda ikke noe informasjon om hva som skjer med kameraet. I en sak hvor noe er defekt når man får det levert, er det ikke normalt å få sendt en prikk lik "ting" (i mitt henseende; et likt kamera) som kompensasjon. Trodde ikke bare butikker kunne sende avgårde feilvare til kundene. Noen som har noen erfaringer med noe lignende? Kan hende det er jeg som er litt kravstor, men har aldri opplevd å få sendt noe defekt for så at butikken tar det til verksted.. Åpnet knapt boksen og satte i strømmen før jeg måtte pakke å sende det i retur. Angrer litt på at jeg ikke bare krevde pengene tilbake.. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Du har krav på å få bytte varen i en nyvare. I verste fall kan du heve kjøpe hvis det er kjøpt over nettet. Lenke til kommentar
ChrisMansion Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Det var det jeg og mente, men nå er jo hele sulamitten på verksted plutselig, og kan vel ikke akkurat kreve å få den byttet i en nyvare. Jeg var vel litt naiv i starten.. Men sendte en klar og tydelig mail til NetShop idag - med hvordan jeg anså saken - så venter spent på hva de har å si. Hadde jo hørt så mye flott om NetShop, men er jo kjedelig hvordan en liten filleting (som å bare bytte kameraet) kan ødelegge hele det inntrykket.. Håper jeg får noe svar fra NetShop.. Poster hva de har å si her så kjapt jeg hører fra dem Lenke til kommentar
ChrisMansion Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Fikk svar fra NetShop idag hvor Svenn-Age Lysebo ryddet opp i saken og beklaget måten saken var håndtert på og hvor normal prosedyre ville vært omlevering med en gang.. Så nytt kamera er på vei nå Takk for responsen på post'en - har lært en ting og to nå ihvertfall om noe lignende skulle skje med noe annet siden, samt fått studert forbrukskjøpsloven:) Kan anse post'en som "stengt" ihvertfall Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Godt det gjekk som det gjekk då, Netshop pleier å være greie å ha med å gjere når det gjelder retur. Av og til kan det henge seg opp, men som denne gangen gjekk det heldigvis bra for deg. Eit lite tips kan være å ta ein telefon eller sende ein e-post når du føler det har tatt lang nok tid for å høyre kva status er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå