Gå til innhold

Burde jeg har går for ddr eller rdram på mitt system?

DevianX

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en pc for en venn. Vennen min har allerede rdram, 256 mb. Men jeg foreslå at han skulle bytte til asus hovedkort med ddr ram pc2700.

Han har en cpu på 2.2 533 bus. Med ddr ram pc 2700 vil det være mulig å klokke opp til ca. 2.7.

Hovekortet som jeg hadde tenkt var dette:

Asus P4S333, Mainboard S-478 SIS645 ATX Audio 3xDDR UDMA100

Men hvis vi tar et hovedkort med rdram på 400 bus. Hvor mye kan man klokke opp med en slik cpu? Og har noen anbefalinger til et rdram hovedkort? har hørt at abit er bra, men hvilket modell er best, ved tanke på overklokking og at det er lett å klokke opp, som det er med asus hovedkort!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går utfra at han har en P4 med tilhørende hovedkort + rdram.

Jeg vet ikke om kameraten din er rik eller ikke, men om han ikke er det forstår jeg ikke helt hvorfor han skal selge det han har for å skaffe seg et DDR system.

Han vil bare ende opp med å tape penger på å selge det, sjøl om han gjør det på QXL :smile:

I dette tilfellet må han vel minimum bytte hk og ram. Den eneste grunnen til å gjøre det er om han har tenkt å kjøpe mer ram senere, siden rdram er så usannsynlig dyr. Da vil det nok gå opp i opp.

Hvis ikke bør han gjøre det beste utav det han har.

Skal han bytte er jeg enig med deg at DDR er veien å gå og abit-kortene er bedre til overklokking enn asus. Søk på forumet eller google. Masse info om dette rundtomkring.

[ Denne Melding var redigert av: substeve på 2002-08-12 13:37 ]

Lenke til kommentar

Årsaken til at vennen min ønsker seg et nytt system, er fordi først og fremst er toweret for lite. Og det hovedkortet han har og biosen har ingen muligheter til å stille på dma, overklokking og annet.

Dessuten ønsker han mer ram, og 512 rdram fra kingston koster jo over 4000,- da synes jeg at det er bedre med 512 ddr ram pc2700 som koster ca. 1500,- og et asus hovedkort som jeg anbefalte istad.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva slags opplysninger du legger til grunn her, men antar at det dreier seg om misforståelser.

512MB RDRAM koster ca. 2.200,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=2&s=pl

Hvis du skal bruke 16bits PC800 eller PC1066 så må du ha to og to brikker.

Skal man kjøpe RDRAM basert system i dag, så ville jeg se meg om etter et I850E basert system med støtte for 32bits RDRAM.

Den nye 32bits RDRAMen vil garantert gjøre at RDRAM igjen blir "HOT"... :smile:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=2&s=pl

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...