Gå til innhold

R520 hos HKEPC

Ostepølsa

Anbefalte innlegg

SLI er bortkastet med penger uansett. ATI har vel kommet/skal komme med et lignende oppset de også da. :p Men disse bryr jeg meg ikke noe om, da et toppkort fra ATI holder for meg. Når Nvidia og ATI lanserer nye toppkort er det en selvfølge at man tester ut DirectX spill med AA og AF. Er lite vist i å eie et toppkort og AA og AF ikke kan benytes. :dontgetit: Disse instilingene er jo en must når et såpass dyrt kort blir eid av en forbruker og dette har ATI teken på. :thumbup: Pluss ATI kot er mindre opptar ikke så stor plass som Nvida kort samt at strøm og lydnivået er betraktelig mindre, samt at kortets ytekese er på topp. :thumbup:

Hark hark...

X850XT PE bruker faktisk mer strøm enn 6800 Ultra gjorde...

OG de siste fire måndene har alle G70 kort knust X850XT PE i alle spill... Samt at det bruker mer strøm, bråker mindre, utvikler mindre vame osv...

GeForce FX mot ATi 9xxx så ledet ATi overlegent...

GeForce 6xxx mot ATi x8xx så var det jevnt. Noen steder vant nVidia, andre steder ATi

GeForce 7xxx leder så langt nVidia, da R520 er kraftig forsinket

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SLI er bortkastet med penger uansett. ATI har vel kommet/skal komme med et lignende oppset de også da. :p Men disse bryr jeg meg ikke noe om, da et toppkort fra ATI holder for meg. Når Nvidia og ATI lanserer nye toppkort er det en selvfølge at man tester ut DirectX spill med AA og AF. Er lite vist i å eie et toppkort og AA og AF ikke kan benytes. :dontgetit: Disse instilingene er jo en must når et såpass dyrt kort blir eid av en forbruker og dette har ATI teken på. :thumbup: Pluss ATI kot er mindre opptar ikke så stor plass som Nvida kort samt at strøm og lydnivået er betraktelig mindre, samt at kortets ytekese er på topp. :thumbup:

Hehe ! Lykke til med et toppkort fra ATI med en P4 2,66.

Skal du virkelig utnytte det kortet så bør du nok bytte ut HWèn din... ;)

Lenke til kommentar
SLI er bortkastet med penger uansett. ATI har vel kommet/skal komme med et lignende oppset de også da. tongue.gif Men disse bryr jeg meg ikke noe om, da et toppkort fra ATI holder for meg. Når Nvidia og ATI lanserer nye toppkort er det en selvfølge at man tester ut DirectX spill med AA og AF. Er lite vist i å eie et toppkort og AA og AF ikke kan benytes. dontgetit.gif Disse instilingene er jo en must når et såpass dyrt kort blir eid av en forbruker og dette har ATI teken på. thumbup.gif Pluss ATI kot er mindre opptar ikke så stor plass som Nvida kort samt at strøm og lydnivået er betraktelig mindre, samt at kortets ytekese er på topp. thumbup.gif

Oi oi oi lever dette fortsatt, hvor har du vært de to siste årene?. Du har med så utrlig lite fakta. Ati ble bedre\var bedre 9700 - 9800, men 6...... serien er det kunn x850xt pe som har vert interessant, salget til ati har med andre ord synket noe j..... med 800 serien, haddet selv x800pro standard til å starte med, det var jeg direkte missfornøyd med, der måtte man hardmodde for å få opp pipsa slik at den yter som et gt kort. Du kunne kjøpe vivo modellen men da måtte du flashe noe som igjen ikke er for mannen i gata. Når det gjelder midrange har Ati nå gitt ut x800 gt (?? hva prøver de å gjøre med kundenen sine, ser ut som de prøver å få dem til å tro de ha fått et GT nvidia kort), ikke nokk med det men nå har GTO kommet også.

Om ikke dette er klare nokk tegn for deg, les om regnskapet til Ati i år. Forøvrig ingen vits til å bli suporter av en skjermkort produdsent!!, det beste er at du kjøper det beste og at produsentene har konkuranse mellom hverandre, i mine øyne i alle fall

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hehe ! Lykke til med et toppkort fra ATI med en P4 2,66.

Skal du virkelig utnytte det kortet så bør du nok bytte ut HWèn din... ;)

Skal nok ha et helt nytt system, om ca 2-3 måneders tid uansett. :p Så at ATI kommer i begynnelsen av Oktober er greit for meg. Har ikke noe hastverk for det om. Ser ut til at jeg har "Pissed Off" noen Nvidia fanboys her altså. :tease:

OG de siste fire måndene har alle G70 kort knust X850XT PE i alle spill... Samt at det bruker mer strøm, bråker mindre, utvikler mindre vame osv...

Nåja G70 hører jo til den nye generasjonen mens X850XT PE er den gamle ATI modellen. Du bør heller sammenligne G70 med R520 når det kommer.

Altså både Nvida og ATI leverer grafikkort i lav, middels og topp klasse. Det er de toppkortene jeg snakker om. Det er riktig det som blir sagt her at Nvidai leverer mye bedre middelklasse kort enn ATI, Her har ATI mye å lære, pluss selvfølgelig er jeg enig med deg "simalarion" (ingen grunn for sure fjes og banning) at de GT og GTO kortene ATI har utgitt er bare for å tyne ut mest fra oss forbrukere.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4647463[/url'>']Jo, men nVidia har det nå... Crossfire kommer ikke før i september en gang, og R520 er enda en måned eller to unna lansering

"Power of 3" er jo litt morro da...

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4647580']Er det forbudt å synes at en reklamekampanje er morro nå?

Må jo støtte firma jeg er beta-tester for!

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4647850[/url]']7800GT kommer til å bli raskere enn X800XT, så det er ikke så mye tvil...

Samt at 7800GT støtter HDR og shader model 3.0 samt trancparacy AA og andre kjekke ting som G70 brikken har.

Edit: Angående å vente på R520... Hvorofor det? Etter R520 har kommet ut kan man vente på nVidia sitt svar på det, også kan du vente på ATi sitt svar på det, så kan du vente på G80/R600 osv. osv.

Etc. må på jobb nå...

Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4647463[/url]]Jo, men nVidia har det nå... Crossfire kommer ikke før i september en gang, og R520 er enda en måned eller to unna lansering

"Power of 3" er jo litt morro da...

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4647580[/url]]Er det forbudt å synes at en reklamekampanje er morro nå?

Må jo støtte firma jeg er beta-tester for!

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4647850[/url]]7800GT kommer til å bli raskere enn X800XT, så det er ikke så mye tvil...

Samt at 7800GT støtter HDR og shader model 3.0 samt trancparacy AA og andre kjekke ting som G70 brikken har.

Edit: Angående å vente på R520... Hvorofor det? Etter R520 har kommet ut kan man vente på nVidia sitt svar på det, også kan du vente på ATi sitt svar på det, så kan du vente på G80/R600 osv. osv.

Etc. må på jobb nå...

Kan ikke se at dette har noe med hyping å gjøre...

Alt jeg skriver er fakta faktisk... "Power of 3" er en festelig kampanje, Der sa jeg at R520 var en måned unna, nå viser det seg at det er enda en måned.

Og i siste post kommenterer jeg at 7800GT ble raskere enn x800XT, noe jeg viste da jeg hadde kortet på det tidspunktet, men kunne ikke fortelle noe om det. Og at jeg mente at det ikke var noe poeng å vente på R520 siden det alikevel var en stund unna er min egen mening som jeg kan argumentere for.

Kan ikke se at noe av dette er hyping jeg... :roll:

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager skulle jeg da vite at du har et kort du ikke forteller om? For meg så virker det litt opphyping i den uttalelsen din der isåfall.

Grunnet quoten med beta-tester, kan vel indikere hvilken "side" du heller mot? Ergo, ikke-nøytral selv?

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...