Gå til innhold

R520 hos HKEPC

Ostepølsa

Anbefalte innlegg

mhm.. håper ATI gruser nvidia denn gangen
den teksten going down silvertown skulle vert omdiktet til going down nvidia.
...før ATi runder av med Best allover Grapich 2005!

Morro å se "ATi-gutta" hyper R520 opp i skyene... :!:

Kunne sagt mye morro, men sparer meg med tanke på at moderatorene kanskje ikke har humor... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smaker ikke god fisk av noe av dette, må oversette et kinesisk forum for å finne ut noe som muligens er vill fantasi, om de haddet hatt en super brikke for hånden og den haddet fungert taper Ati for hver dag de holder kjeft om det, å de har ikke sagt et pip eller skrevet noe offentlig noen sted.

Venter med å hoppe i været i alle fall :(

Edit: med andre ord, jeg venter med å skrive x1800xt på ønske llisten min som jeg skall sendet til nissen i November

Og det bildet ser ut som hvilken ATi gpu som helst, kunne lett bare vært skrift limt på med photoshop etc

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Siste nytt!

Både på Beyond 3D og Rage 3D tror man at bildet er fake...

Fra Beyond 3D

http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=23286

Quote:

Originally Posted by Ratchet: Open it up in Photoshop and zoom in. The photo is clearly a fake for the reasons I mentioned in the other thread.

Ratchet be right, look at the bad job the did of painting the top of the chip black.

En link til en tråd på Rage 3D og...

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33827703

Quote:
Originally Posted by Spiritwalker

That second picture sure looks fake to me. I cant see the first one though.

It is fake, look at the R520 codename, check the upper right corner of the chip and you should be able to tell that it, indeed, is fake.

Edit: Fikset quoter

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' date='06/09/2005 : 20:59'] Morro å se "ATi-gutta" hyper R520 opp i skyene... :!:

Kunne sagt mye morro, men sparer meg med tanke på at moderatorene kanskje ikke har humor... :p

Nja, skjedde vel noe lignende ang. nVidia sine seneste lanserniger, så flaming fra nVidia leiren duger ikke her nå altså :thumbup:

Synes den var litt dobbeltmoralsk egentlig ;)

Beyond3D er ikke alt her i verden heller, sier ikke at de tar feil, men synes ikke at vi kan poste ting som fakta da det ikke har blitt noen offentlig lansering.

Lenke til kommentar

?? det er nettop det det er snakk om at dette er bare rykter, hva snakker\skriver du om fanboys for?(flaming i nvidia leieren), så vidt jeg kan se er du den eneste som bryr deg om det.

om du tar en titt på bildet ser du det selv, jeg nevnte det før jeg hørte\leste ryktene om det i det hele tatt.

Alle på tråden er jo enige i at det beste haddet vært at ati kom ut med en helst bedre brikke, slik at det blir kniving som vi kan nyte av.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

simalarion:

Poenget mitt var vel egentlig "dobbeltmoralen" enkelte kommer med, f.eks ved:

Morro å se "ATi-gutta" hyper R520 opp i skyene...:!:

Når de personene som skriver dette hyper opp nVidia sine produkter ;)

derfor skriver jeg det, jeg har verken flamet ATi eller nVidia på noen som helst måte.

Jeg vet at det er rykter, derfor sier jeg også at "quotinga" fra Beyond3D som om det var "fakta" blir feil, noe som skjedde senere:

Det er vel enighet på Beyond 3D at R520 kun har 16 pipelines....

Når var det gutta på B3D faktisk bestemte hvordan hver enkelt GPU/VPU konfigurasjon blir? Sier ikke at B3D (Dave Baumann for det meste) garantert tar feil. Sier bare at folk heller burde vente og se, ikke ta ting for seriøst av det som skrives på nettet, mye er som regel "ranting".

Poenget mitt gikk vel heller til [GDI]Raptor.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Sikker på at navnet ikke er missforstått? Det skal vel ikke være XI 800 (romertall 11) og ikke X 1800?

XI 800 ville i mine øyne være riktig når de tok i bruk X forrige gang. Men det er vel lettere å si X Attenhundre. Men vi får vente til ATI hører fra seg offisielt.

EDIT: Hvorfor skulle plasseringen av den Hong Kong dollaren gjøre bildet mer autentisk? Ville det ikke vært bedre hvis de la den på en avis, slik at vi så datoen?

Og hvorfor har de sladdet resten av teksten? Det er da ikke fryktelig vanskelig å sette inn R520 i dag. Så bildet kan fort være fake.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Morro å se "ATi-gutta" hyper R520 opp i skyene...:!:

Når de personene som skriver dette hyper opp nVidia sine produkter ;)

derfor skriver jeg det, jeg har verken flamet ATi eller nVidia på noen som helst måte.

Jeg vet at det er rykter, derfor sier jeg også at "quotinga" fra Beyond3D som om det var "fakta" blir feil, noe som skjedde senere:

Det er vel enighet på Beyond 3D at R520 kun har 16 pipelines....

Når var det gutta på B3D faktisk bestemte hvordan hver enkelt GPU/VPU konfigurasjon blir? Sier ikke at B3D (Dave Baumann for det meste) garantert tar feil. Sier bare at folk heller burde vente og se, ikke ta ting for seriøst av det som skrives på nettet, mye er som regel "ranting".

Poenget mitt gikk vel heller til [GDI]Raptor.

Jeg har mer tiltro til de på Beyond 3D enn en tvilsom kinesisk nettside...

De har kommet med løgner før...

Du ExcaliBuR... Når har jeg hypet opp nVidia sine produkter? Kom med et eksempel, ikke løse påstander. Alt jeg uttaler meg om nVidia kommer fra egne erfaringer

Lenke til kommentar
Får virkelig håpe at Ati kommer med noe som knuser 7800 serien grundig. Og i tillegg at det kommer i agp. Gidder ikke å bytte ut min modda shuttle ennå.

mhm.. håper ATI gruser nvidia denn gangen :thumbup:

Det har de forsåvidt gjort de to siste årene. :D

Dette derrimot er hyping og fanboy prat... :yes:

Hvordan har ATi gruset nVidia de to siste årene? Fortell det... Enste jeg vet om er at de har ledet margianlt i DirectX spill med full AA og AF på...

De har ikke hatt noe svar på SLI og de siste fire måndene har de ikke hatt noe svar på G70

Lenke til kommentar
Raptor' date='07/09/2005 : 09:44']
Får virkelig håpe at Ati kommer med noe som knuser 7800 serien grundig. Og i tillegg at det kommer i agp. Gidder ikke å bytte ut min modda shuttle ennå.

mhm.. håper ATI gruser nvidia denn gangen :thumbup:

Det har de forsåvidt gjort de to siste årene. :D

Dette derrimot er hyping og fanboy prat... :yes:

Hvordan har ATi gruset nVidia de to siste årene? Fortell det... Enste jeg vet om er at de har ledet margianlt i DirectX spill med full AA og AF på...

De har ikke hatt noe svar på SLI og de siste fire måndene har de ikke hatt noe svar på G70

SLI er bortkastet med penger uansett. ATI har vel kommet/skal komme med et lignende oppset de også da. :p Men disse bryr jeg meg ikke noe om, da et toppkort fra ATI holder for meg. Når Nvidia og ATI lanserer nye toppkort er det en selvfølge at man tester ut DirectX spill med AA og AF. Er lite vist i å eie et toppkort og AA og AF ikke kan benytes. :dontgetit: Disse instilingene er jo en must når et såpass dyrt kort blir eid av en forbruker og dette har ATI teken på. :thumbup: Pluss ATI kot er mindre opptar ikke så stor plass som Nvida kort samt at strøm og lydnivået er betraktelig mindre, samt at kortets ytekese er på topp. :thumbup:

Lenke til kommentar
Pluss ATI kot er mindre opptar ikke så stor plass som Nvida kort samt at strøm og lydnivået er betraktelig mindre, samt at kortets ytekese er på topp. :thumbup:

Siste generasjon fra ATI: X850XT PE har like stor kjøler som Nvidia kortene som 6800 Ultra hadde, og strøm forbruket lå vel også veldig nært.

Så her har de vært ganske like i det siste. Heldig vis har Nvidia sett ut til å løst litt av dette med 7800 serien. Mens ryktene sier jo at ATI må til med en stor kjøler igjen for R520.

Men når det var snakk om 9xxx serien mot 5xxx serien så har du helt rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...