Gå til innhold

Trenger hjelp til å få 2 bilder inni et hjerte.

Anbefalte innlegg

God kveld!

Nå har jeg gått gjennom 30 sider her på forumet og googlet, lest tutorials uten å bli noe klokere, det jeg prøver å si er at jeg gir opp.

Prøver heller å spørre pent om noen her kan hjelpe meg med det eller om dere vet om en side som viser step by step.

Tingen er at jeg har 3 bilder:

Et hjerte og 2 bilder av personer. det jeg prøver på er å få de 2 bildene inn i hjertet.

Jeg trodde det skulle være lett siden det høres veldig enkelt ut men ikke f om jeg klarer det. er det noen der ute som kan hjelpe meg?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har photoshop 7.

Vil sette stor pris om du kunne hjelpe meg. :)

Har du noen tanker om resultatet, eller er det eneske kravet at de to bildene skal være inne i hjertet?

Hvis du poster bildene samt noen tanker om hvordan du vil ha det, så kan jeg gjøre et forsøk, og eventuelt skrive en liten guide til hvordan jeg gikk frem. (Sett at resultatet ble tilfredstillende såklart.:))

Lenke til kommentar
jeg har photoshop 7.

Har du noen tanker om resultatet, eller er det eneske kravet at de to bildene skal være inne i hjertet?

Hvis du poster bildene samt noen tanker om hvordan du vil ha det, så kan jeg gjøre et forsøk, og eventuelt skrive en liten guide til hvordan jeg gikk frem. (Sett at resultatet ble tilfredstillende såklart.:))

Hjertet jeg skal bruke finner du her

trenger ikke være så høy men litt bredere hjerte. De 2 bildene som skal inni hjertet vil jeg plassere i midten, kanskje smelte sammen.

Lenke til kommentar
jeg har photoshop 7.

Hjertet jeg skal bruke finner du her

trenger ikke være så høy men litt bredere hjerte. De 2 bildene som skal inni hjertet vil jeg plassere i midten, kanskje smelte sammen.

Burde gå flott det. :)

Du har ikke de andre bildene også?

Lenke til kommentar

Helt enkelt har jeg satt opp et eksempel her:

test3rn.jpg

Jeg har laget en egen hjerteramme fordi jeg synes den andre var litt for dårlig kvalitet, men den andre rammen kan brukes på akkuratt samme måte.

(Hjertet er egentlig symetrisk og slikt, men komprimeringen gikk litt fort i svingene så det ser litt shabby ut i kantene.. :p)

Hvis du skal legge rammen oppå et enkelt bilde er dette en veldig enkel sak, som ikke burde ta mange sekundene å gjøre.

Skal du derimot "smelte" sammen to bilder først, for så å legge hjerterammen opp dem er det litt mer arbeid.

Derfor vil jeg vite hva du skal gjøre i forkant, slik at jeg kan begrense skrivingen av en eventuel tutorial så mye som mulig. :)

Lenke til kommentar
den ble jo bra den :)

du kan jo forklare meg hvordan jeg setter inn 2 enkle bilder inn uten å smelte de sammen.

Du kan jo bare lime inn de 3 bildene du skal ha, så blir de 3 layers.. Du ser dem i høyre felt.. Så setter du bare hjertet fremerst, og persjonene bak..

Bare å sette rekkefølge på bildene så blir det rett.. Altså, det er hvis du gjør hjertet transparet inni, slik som fargoth gjorde det.

Edit: Jeg vet ikke hvor mye du kan, derfor har jeg ikke forklart det bedre ;)

Bare spør om det er noe..

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Jeg lager ev videotutorial i morgen, det gjør alt mye lettere, for begge parter. :)

Ellers er det som Steina sier delvis riktig, med untak av noen små bagateller som at bildene må tilpasses hverandre i størrelse, og hjertelaget må ha en drop shaddow for å få samme "3d" effekt.

Uansett er dette her veldig enkelt og gjennomføre, og burde ikke ta mer en toppen et par minutter.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

takk fargoth. takk steina.

nå prøvde jeg det og hjertet er i samme layer som det ene bildet og nå er spørsmålet hvordan gjøre hjertet større og det andre bildet mindre. trenger ikke å svare på det, venter på videoen. :)

ps. skal utforske mer på egen hånd.

Endret av Mannen
Lenke til kommentar
takk fargoth. takk steina.

nå prøvde jeg det og hjertet er i samme layer som det ene bildet og nå er spørsmålet hvordan gjøre hjertet større og det andre bildet mindre. trenger ikke å svare på det, venter på videoen. :)

ps. skal utforske mer på egen hånd.

For å gjøre et bilde mindre eller større, markerer du hele bildet med Rectangular Marquee Tool (M), og går til edit -> Free Transform (Ctrl + T).

Merk at hvis du skal fominske/forstørre hjerterammen kan du gå rett til Free Transform hvis du allerede har selectet den, og flyttet den over i et nytt bilde.

Edit: Leif

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Jeg beklager veldig, men pga sterkt tidspress har jeg ikke mulighet til å fullføre en videotutorial i dag. :(

Jeg lover å få det gjort så snart som overhode mulig, men jeg kan ikke fastslå noe tidspunkt enda.

Du trenger ikke å gjøre det. Lærte jo masse av det du skrev og med litt PS utforskning så kan jeg fort bli flink. :) Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...