Gjakmarrja Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hei! Jeg lurer på om MSN er en egen protokoll, og om det går liksom an å lage en egen MSN fra grunnen av uten og bruke noe MSN API? Hvordan funker MSN boter? Jeg har også hørt om folk som kan se om andre blokker deg, og at de selv kan velge og ikke kontakte den personen som har blokket deg? wtf er det for noe? Takker mye for svar! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Fant dette og ble litt forbanna: LINK Vil det si at det ikke går an og skrive sin egen MSN? Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Heisann! MSN bruker en egen protokoll, ja, og det går fint ann å skrive sin egen versjon. Du kan for eksempel ta en titt på source-coden til GAIM som er open-source. mvh Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Synes ikke det er så rart egentlig, en vil helst bestemme selv trafikken som skal foregå på eget nettverk. Men det er jo gitt ut for eldre versjoner (7 og nedover) og det er nok mye likt... du kan jo alltids kikke på det hvis det er interresant, men du kan nok ikke skrive en fullverdig MSN versjon uten å disassemble msn...men det ville jo vært latterlig mye bortkastet arbeid med tanke på at MSN faktisk fungerer helt fint. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Har noen link til et ferdig lib så jeg kan bruke... fant source til msn protokoll men vet ikke hva jeg gjør med den... var bare mange .c filer! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) .... og det synes du er rart? msn er et program skrevet i C eller C++ med andre ord: Skal du lage eller endre et program som ikke er scriptet, må du kunne C eller C++ og ha en kompilator Endret 7. september 2005 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Ekke rart...det bare synd at C++ fremdeles brukes av så mange.... det finnes mye mer brukervennelige språk enn det Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Ekke rart...det bare synd at C++ fremdeles brukes av så mange.... det finnes mye mer brukervennelige språk enn det Smak og behag. Derimot og si at det er synd at det fortsatt blir brukt av så mange synes jeg er og dra den litt langt.... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Beklager akkurat den delen Kankje jeg bare er misunnelig for jeg ikke kan C++ Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Beklager akkurat den delen Kankje jeg bare er misunnelig for jeg ikke kan C++ Hehe, det er bare å sette igang å begynne og lære da! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Jeg jobber med saken, det er bare det at C++ er litt tyngre å komme igang med.... syntaksen er litt mer innvikla, og det tar lengre tid å lage noe i det... men jobber for harde livet med saken.... :!: Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 C++ blir brukt i alt av programmer som krever hastighet, du har full tilgang til minne, og i de fleste compilere kan du skrive assembly rett inn i koden, derfor blir det brukt i alle programmer som krever litt av prosessoren. Hvis et spill hadde blitt skrevet i f.eks. Java ville jeg kalt det svindel, siden de kaster bort prosessor tiden din på unødvendige operasjoner (og du måtte kanskje oppgradert for å få samme ytelsen som programmet hadde gitt hvis det var skrevet i C++) Er du programmerer, får du gjøre jobben skikkelig også, ikke noe pyse-løsninger nei! Lenke til kommentar
runeb Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 C++ blir brukt i alt av programmer som krever hastighet Noe de aller fleste programmer (inkludert IM klienter) IKKE gjør. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 C++ blir brukt i alt av programmer som krever hastighet, du har full tilgang til minne, og i de fleste compilere kan du skrive assembly rett inn i koden, derfor blir det brukt i alle programmer som krever litt av prosessoren. Hvis et spill hadde blitt skrevet i f.eks. Java ville jeg kalt det svindel, siden de kaster bort prosessor tiden din på unødvendige operasjoner (og du måtte kanskje oppgradert for å få samme ytelsen som programmet hadde gitt hvis det var skrevet i C++) Er du programmerer, får du gjøre jobben skikkelig også, ikke noe pyse-løsninger nei! Nå er da hastigheten til Java ikke langt bak C++. 90% av spillene som har blitt laget de siste årene kunne fint ha blitt skrevet i Java. I tillegg blir utviklingstiden kortere ved bruk av Java rett og slett fordi det er enklere å gjøre enkle ting Java har selvsagt et "problem" (også sett på som en fordel alt etter hva en synes er viktigst av hastighet og portabilitet, ikke bare ved spill) ved at man kjører i et virtuelt miljø - noe som fører til at man alltid vil ha litt mer arbeid å gjøre under kjøring. Allikevel, de nyeste versjonene er blitt betraktelig raskere og jeg tviler sterkt på at du faktisk hadde merket noe forskjell i de fleste spill (med unntak av de mektigste grafiske perlene som til enhver tid kjemper om oppmerksomheten). Om det skulle være nødvendig så kan en da også skrive de mest krevende delene i C++/Assembly og bruke disse i Java. Går ut over portabiliteten, men det kan absolutt gjøres. Du kan uansett lese mer her om du ønsker noen eksempler på hvorfor en ikke lengre kan komme med slike påstander. Jeg vet at du vet hva du snakker om, med unntak av at du konsekvent hater Java kanskje (), så jeg trenger vel ikke nevne at du ikke bør blande inn Swing her. Mulig de har/kommer til å forbedre denne delen også (noe de burde), men så oppdatert er jeg desverre ikke. Allikevel, dette har ingen betydning på high-end spill som jeg antar du snakker om. For all del det finnes mange fordeler med C++ og en av dem er den kontrollen du får, særlig mot minnet. I tillegg så finnes det utrolig mye god informasjon om C++ så du har alltid nok å sette deg inn i Ulempen er at det er et relativt tungvindt språk i forhold til en del alternativer. Ikke dårligere, bare anderledes. Håper ikke svaret ble for off topic nå Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) For meg er opptil 20% tregere en betydelig mengde. (Java var raskere en en C compiler til linux, overrasker meg ikke;)) Og jeg tenker på avanserte spill (holder på med engine til et førsteperson RPG spill) , der du må ha pekere, siden unmanaged memory er raskere en managed uansett, siden Java og C# gjør en del sjekker når du leser og skriver fra minnet, husk at JRE er garantert skrevet i C++ og Assembly. Og en ting Microsoft skriver IKKE programmer i Java Endret 14. september 2005 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå