Snorre Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg går da på VK1 ved Bergen Handelsgymnasium. Har valgt markedsføring som fag, og der skal vi altså ha ungdomsbedrift. Jeg er kommt på gruppe med et par andre. Desverre har ikke gruppen min kommet på så mange ideer enda. Vi kommer mest sannsynlig til å satse på å produsere og selge te produkt, da tjenesteyting ikke er like lett å reklamere for ol. Spørsmålet er da hva i all hulsete gruppen min og jeg skal produsere? Alle forslag (innenfor en rimelig pengesum) mottas med takk. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Sliter med det samme på Eidsvoll VGS. Er vanskelig å finne på noe å gjøre som ungdomsbedrift. Blir vel bare å selge sjorter eller noe sånt til slutt Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Kulepenner med trykk er jo bankers. Samme med nøkkelringer, kaffekrus osv. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hva med å lage fete alternativ til Livestrong/Älska Fotboll osv.-båndene? Jeg vet konseptet er litt oppbrukt, men dere tjener helt sikkert litt spenn på det. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Hva med å lage fete alternativ til Livestrong/Älska Fotboll osv.-båndene? Jeg vet konseptet er litt oppbrukt, men dere tjener helt sikkert litt spenn på det. Hmmmm, det hadde jo vært et greit alternativ. Spørsmålet er dog om: Det finnes noen som produserer slike. Om det er kostnadseffektivt å produsere slike bånd. Tjener man noen som helst gryn på dette. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Et godt tips: Bilpleie! Ja, alle trenger det og det er lett å få mange kunder, tenk på drosjene i byen f.eks... alt dere trenger er et tomt lokale eller en plass og varmt vann og litt såpe + svamper... I dag tar en bensinstasjon 150 kr. for en vask, dere kan jo ta 100 kr. vansken og 200 kr. inkl. polering og støvsuging? Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Datakurs for asylsøkere/eldre. SMS-kurs. osvosv. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Ja, nå skulle vi jo helst unngå tjenesteyting, da dette var vanskligst, men jeg synes dere kom med gode forslag jeg. Har tenkt litt på dette med Bilpleie. Da må man ha tilgang til et tomt lokale, noe vår gruppe ikke har tilgjengelig. Da må man isåfall leie som er vanvittig dyrt. Å holde datakurs for asylsøkere/innvandrere, hørtes ut som en glimrende ide. Ellers er det jo faktisk en grei ide å holde datakurs for de som trenger det. Da må man jo ha tilgang til ledige PC-er, men det skal man jo alltids få til. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Ingen som har noen flere forslag? Det jeg tenkte på var jo å skru sammen PC-er for folk. Spørsmålet er om det er noe marked for det i Bergen. Eventuelt å sjekke PC-er for virus, formatere dem oscv for folk. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Når det gjelder datareparatur som bedrift har du en del ansvar på deg. Hvis du ødelegger ting mens du mekker osv. Det må du ha egenkapital for å kunne erstatte. Angående sånne gummiarmbånd.. Det er nokså kapitalkrevende, for disse blir laget i kina/shanghai/etc, og du er nødt til å bestille MANGE av disse for at lønnsomheten skal være grei. Si du gir en ordre til en kinesisk produsent om å lage slike.. Dem sender deg 10.000 slike for 5kr stk inkl norsk moms. voila; 50laken bare i varekostnader. Regner ikke med at kinabaserte produsenter opererer med lave kvanta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå