ClearBlueNight Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Vår nyanskaffede Eizo Flexscan L550 17" LCD-skjerm blir "uskarp" når jeg kopler den til min Whitebox CL4 bærbare (kjører to skjermer samtidig). Det er bare Whiteboxen som blir skarp. Noen som vet hvorfor og kan hjelpe?? Endret 6. september 2005 av ClearBlueNight Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Det er så vidt jeg vet bare to sannsynlige årsaker til dette. Enten blir bildet uskarpt fordi dere ikke kjører skjermen i den oppløsningen den er laget for, dvs 1280 x 1024. Det som skjer hvis dere f.eks. kjører skjermen på 1024x768, er at skjermen forstørrer bildet slik at det skal passe på skjermens overflate, noe som medfører at bildet blir diffust fordi antall punkter på skjermens LCD-panel ikke stemmer overens med antall punkter i bildet som skal vises. Ellers kan det rett og slett skyldes at skjermutgangen fra den bærbare PC'en ikke er spesielt bra, slik at bildet av den grunn kan oppleves som diffust...? (Jeg antar dere bruker en RGB-utgang, dvs ikke DVI, når dere kobler til den bærbare). Det er i allefall de to årsakene jeg kommer på i farten, håper det er til hjelp. Endret 7. september 2005 av Juke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå