nemko Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Hau! Har nettopp kjøpt meg nytt hovedkort (ABIT TH7 2 med raid) og ny CPU (p4 1,7) socket 478. Jeg bruker den originale vifta enda og lurer på dette med temperatur (nei, ikke klokking eller noe) Nå ligger tempen på ca 50 grader etter en dags normal bruk. Er det mulig å senke den mye ved annen cpu-vifte feks? Hva slags vifte evt og denne skal selvsagt ikke bråke noe grenseløst. Kan noen hjelpe meg, evt dele erfaringer? mvh IvarE Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 hvis du fikk viften med cpu'en betyr det at intel har testet og godkjent denne viften, og at cpuen skal være 100% stabli med denne. da ser jeg inger grunn til å kjøpe nye vifte. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Du kan jo alltids kjøpe en Swiftech MCX478B på microplex. Denne skal, i følge microplex, være veldig god! Temperaturen vil sikkert gå ned da, men som Caveman sier, kjøpte du prosessoren boxed, altså med vifte, burde det ikke være nødvendig. Min P4 1,7GHz ligger forresten på rundt 30-35 grader med orginal Intel vifte. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Jeg har akkurat samme problemet som nemko. ca 50 grader etter en stund med hard spilling. og orginal p4 vifte. har 1,9ghz p4 og asus p4t-e hk. Har jo hørt at p4 skal være "kalde". Men jeg vil jo ikke si at 50grader er kaldt. hvordan fikk du den ned i 30-35 grader? Lenke til kommentar
nemko Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 hmmm, jeg ligger fremdeles på 50 grader etter litt spilling og såkalt uptime ja. Kanskje litt newbiespørsmål men likevel: kan mengde RAM ha noe med saken å gjøre? Han som kjører på 30 - 35 grader har dobbelt så mye. eller spelar dette ingen roll? mvh Nemko Lenke til kommentar
TheCh0sen Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Jeg har min 1600Mhz Athlon nede i 16 grader etter og 30 etter å ha spillet cs Lenke til kommentar
nemko Skrevet 6. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2001 Hva i alle dager har det med min p4 å gjøre? Ja, jeg bare spør mvh Nemko Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Min 1700 ligger på 30-35 med Intel vifta. Lenke til kommentar
Bruners Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Min P4 1.7 lå på 40-50 med vanlig bruk... uten vifte 92 grader og like stabilt.. jeg oppnadde 92 grader ved å spille CS, Age og cpu stability test. bilde fra asus probe _________________ Intel Pentium 4 [email protected], Asus P4B, Gainward GeForce 3 PowerPack!! 64 "Golden Sample" [ Denne Melding var redigert av: Bruners på 2001-12-07 22:07 ] Lenke til kommentar
Bruners Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Nå har jeg en Global Win 60 mm vifte, sto på en AMD Athlon 1000Mhz.. med denne vifta og den orginale kjøleren ligger CPU på 37-42 grader pluss at den bråker noe så grønn jevlig.. dvs 45-47 db!!! Men jeg skal kjøpe den nye Swiftech fra Microplex :smile: Lenke til kommentar
Rash Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 http://www.3dfxcool.no - her har de en del gode vifter, i alle prisklasser... Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Ikke bytt den orginale P4 vifta, den er god nok. Kabinettemp har en god del å si, monter en eller fler kabinettvifter. Bunt sammen ledningene. Mengden ram har ingen ting å si. Temperaturen ligger normalt rundt 40 grader, men øker raskt ved belastning. Bør ikke bli for mye over 60. Lenke til kommentar
jinx_ Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Ja du kan jo prøve å senke volten da, gjorde underverker på t-birden min det. (vcore) Lenke til kommentar
LoserID Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 min er på 22 i win og 35 etter spilling, har en globalwin 38fop f***** bråke vifte har panelovn bak pc også, lurer på hva temp. vil være hvis jeg flytter PC, kanskje minus HAHAHA Lenke til kommentar
nemko Skrevet 8. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2001 Jau, har runde kabler da, men ingen kabinettvifter. Skal montere det når lommeboken sier ja til kjøp. Akkurat nå er det smalhans kan man si :/ mvh Nemko ps: vifta mi bråker ikke det spøtt, jeg har heller litt varm cpu enn en vifte som holder over 40dB. Ikke schnakkes om jeg vil ha en sånn en bråkende her. [ Denne Melding var redigert av: nemko på 2001-12-08 17:52 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå