-Teddy- Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har en instilling i BIOS som jeg kan stille på noe RAM greier, 1T eller AUTO. Hva vil det si? Har hørt at ene er bedre enn andre og den ene av dem ødelegger for mye klokking på s754. Evt hva gjør det bedre o jeg bytter fra AUTO til 1T? Kan det være "farlig" å bytte? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Siden 2T ikke er noe alternativ, tipper jeg at du har en socket 754-prosessor av revisjon C0 (de første) - de har nemlig ikke mulighet til å kjøre 2T. Dette er en timing som avgjør intervallen for minnekontrollerens kommandoer, og 1T gir best ytelse. 2T gir bedre stabilitet, og kan være nødvendig hvis man har to eller flere dobbeltsidige minnebrikker. Som med alle timings er det ikke det minste farlig å prøve - det verste som kan skje er at maskinen låser seg, slik at du må nullstille BIOS. Men om magefølelsen min har rett, har du ikke mulighet til å kjøre 2T, og kjører altså allerede på det strammeste. Auto eller 1T vil i så fall bli akkurat det samme. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 1T pleier å gi ganske stort utslag på ytelsen i programmer som superpi, det har iallefall jeg erfart. Men om du har noen ikke fullt så gode minnebrikker så kan det hende at du må slakke ned på frekvensen eller timings. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 I Everest står det at mine rbikker kjører 2T. Kan stille til manuelt 1T. Kanskje jeg skal prøve meg. Brikkene mine klokker helt til 440MHz effektiv klokk, syns det er en del til å være billigbrikker fra TwinMOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå