AM2petterk Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) hey! La igår inn nyeste versjonen av aLinux, som vistnok skulle være ganske bra. Alt så veldig bra ut (og må si at innstalleren var veldig kjekk og ha med å gjøre), helt til jeg startet opp KDE, der jeg ikke hadde no muse-pil! På engelsk, "cursor". Jeg får navigert, men ser ikke hvor jeg har musa, eller hvor jeg trykker, før jeg trykker:P Jeg prøve å bytte "cursor theme" i kde, men til ingen nytte. La t.o.m inn "option "sw_cursor", i xorg.conf. Noen forslag?? BTW: Også prøvd å reinstallere alt sammen. MVH Endret 6. september 2005 av Petter3k Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Prøvd med en annen WM/DE? Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 WM/DE? sorry, er ikke blitt så innmari pro i linux enda:P Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har du prøvd med en annen GUI? (GNOME, XFCE, Fluxbox osv) Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) nei, har ikke det, men tror faktisk det hadde hjulpet. Kan noen fortelle meg åssen man gjør dette? BTW: Enlightenment ser ganske kult ut! Endret 6. september 2005 av Petter3k Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 De velger GUI når du logger inn (heter vel session eller noe sånt?). Enlightenment ser bra ut, men det er egentlig alt Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Sånn som oppsettet er nå, kommer jeg først til bash, så må jeg skrive "startx" for å åpne KDE. Hvordan går jeg frem da? Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ser ut som at aLinux bare har KDE. aLinux bruker RPM og har Aptget/Synaptic som pakkesystem. Prøv dette istedenfor startx: xinit /usr/X11R6/bin/xterm Hvis du ser musen så ligger problemet i KDE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå