Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Resatt NGT router. Kommer ikke på nett.

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt oppskriften på ntavados.net for å få offisiell IP-adresse på "lan-siden" av min Netopia 4552. Jeg mistenker at det er årsaken til at jeg ikke fikk hastighetsøkningen jeg skulle hatt i går, det hjalp i hvertfall ikke å restarte routeren slik det sto i mailen fra NGT.

Jeg resatte routeren (binders i hullet på undersiden) for at jeg så skulle aktivere på nytt, men den gang ei. Routeren er tydeligvis resatt på en eller annen måte, for den har begynt å dele ut adresser i 192.168.1.x-rangen, og jeg får pinget og kjørt telnet mot routeren. Noen som vet om det er noe jeg kan gjøre for å komme på nett igjen, eller må jeg bite i det sure eplet og få hjelp fra NGT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fulgt oppskriften på ntavados.net for å få offisiell IP-adresse på "lan-siden" av min Netopia 4552. Jeg mistenker at det er årsaken til at jeg ikke fikk hastighetsøkningen jeg skulle hatt i går, det hjalp i hvertfall ikke å restarte routeren slik det sto i mailen fra NGT.

Jeg resatte routeren (binders i hullet på undersiden) for at jeg så skulle aktivere på nytt, men den gang ei. Routeren er tydeligvis resatt på en eller annen måte, for den har begynt å dele ut adresser i 192.168.1.x-rangen, og jeg får pinget og kjørt telnet mot routeren. Noen som vet om det er noe jeg kan gjøre for å komme på nett igjen, eller må jeg bite i det sure eplet og få hjelp fra NGT?

mailen du fekk sto det at du skal få økning i løpet av september, ikke at du skulle få det når mailen ble sendt/lest

ikke rart du ikke fikk en økning , lol :!:

og vist internett funket før du tok en reset, var det totalt bortkastet

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Med netopia 4542 må du endre et par innstillinger i ruteren før den kan aktiveres på web. Jeg har skrevet en artikkel om det, men denne ligger ikke på nett lenger. Jeg har dessverre ikke tid til å skrive en how-to i innlegget her og nå for da må jeg grave litt for å friske opp minnet ;)

Jeg vet at relativt.net har også hatt en artikkel om det. Med litt flaks kan du finne den igjen i googles cache. Eventuelt ber du NGT sende deg riktig fremgangsmåte på mail.

Lenke til kommentar

Får du ip'er i 192.168.1.x-rangen så tyder det på at du har en annen router (feks router med wlan som dlink, 3com osv). Det er hvertfall den "vanlige" ip'rangen de bruker.

Merkelig at det må være slik at man må endre noe etter å ha resatt routeren til ngt for å få den aktivert igjen. Slik skal det jo ikke være. Men det er lenge siden jeg kunne noe om routerene til ngt. Husker ikke hvordan å konfe min egen enda engang.

Men jeg har flere venner som har ngt og ingen har fått økningen enda. Selv skal jeg vente til slutten av mnd før jeg restarter. Da burde det fungere. ;)

Lenke til kommentar
Får du ip'er i 192.168.1.x-rangen så tyder det på at du har en annen router (feks router med wlan som dlink, 3com osv). Det er hvertfall den "vanlige" ip'rangen de bruker.

En 4542 som blir satt tilbake til fabrikkinnstillinger vil dele ut IP-er i 192.168.1.x-serien.

Lenke til kommentar

Det står vel forsåvidt ikke noe om at du må resette routeren for at økningen skal tre i kraft.

Copy/paste fra mail:

Det kan hende du må starte ruteren på nytt etter at hastighetsendringen er gjennomført. Det gjør du ved å slå av strømtilkoblingen til ruteren i ti sekunder før du slår den på igjen.

altså slå av routeren, og slå på igjen om 10sek.

Lenke til kommentar

mailen du fekk sto det at du skal få økning i løpet av september, ikke at du skulle få det når mailen ble sendt/lest

ikke rart du ikke fikk en økning , lol :!:

og vist internett funket før du tok en reset, var det totalt bortkastet

Takk for et VELDIG konstruktivt innlegg! :mad:

Hvis du ikke har noe bedre å bidra med så kan du holde kjeft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...