Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Internett

Anbefalte innlegg

Hei.. :)

Jeg sliter veldig med at nettet hele tiden detter ned når jeg laster ned fra nettet, da hovedsakelig med BitTornado. Kvar gang det crasher så må jeg trekke ut begge stikkontaktene, 1 til ruter (Netopia) og 1 til swithcen, deretter sette dei inn igjen og så funker internettet som det skal. Men etter en liten stund med nedlastning så crasher det igjen og jeg må gjøre det samme om igjen. :mad:

Jeg sleit med det samme problemet hjemme, men da skjedde det ikke så ofte som det gjør nå.

Hjemme hadde eg Bluecom linje, mens her jeg er nå så har jeg Nextgentel.

Håper noen vet hva som er feil og kan si meg hva som må til for å fikse dette shitet.

Takk på forehand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et tilsvarende problem hjemme hos meg (Harstad).

Stabilt nett i alt fra 15 sek til 4-5 timer....så må jeg trekke ut kontakten til modem (Topcom xplorer 871 adsl), vente på at det synkroniserer seg mot linja igjen, og så fungerer det igjen....en stund....

Hvordan løste du det hjemme? Løste du det hjemme?

Har Telenor 4 Mbit, og har hatt problemene siden oktober-november i fjor. Telenor skylder på jordfeil, men nå nylig oppdaget jeg at jeg noen ganger mister sync mot stasjonen mens andre ganger bare stopper det opp. Har prøvd å koble utenom ruter (Dlink DI-624+) uten forbedring. Har også prøvd et annet identisk modem uten forbedring. Telenor vil ikke sende nytt modem...

har funnet ut at å kjøre ledetekst med kommandoen:

"ping www.(en eller annen URL) -t"

i det minste gir oversikt over hvolvidt jeg er tilkoblet eller ikke....Det pinger adressen til den store gullmedalje.. Så lenge du får svar er du tilkoblet.

Men er mildt sagt dritt lei nå....

:cry:

Lenke til kommentar

Jeg sliter veldig med at nettet hele tiden detter ned når jeg laster ned fra nettet, da hovedsakelig med BitTornado. Kvar gang det crasher så må jeg trekke ut begge stikkontaktene, 1 til ruter (Netopia) og 1 til swithcen, deretter sette dei inn igjen og så funker internettet som det skal. Men etter en liten stund med nedlastning så crasher det igjen og jeg må gjøre det samme om igjen. :mad:

Jeg sleit med det samme problemet hjemme, men da skjedde det ikke så ofte som det gjør nå.

Håper noen vet hva som er feil og kan si meg hva som må til for å fikse dette shitet.

Takk på forehand.

Har også hatt dette tidligere når jeg lastet ned med torrent programmer, gå inn i loggen på din router (hvis du har), det som jeg fant der ved alle tilfellene var: "Ping Of Death recived, packet dropped", vet ikke helt hva det er, men det slo ihvertfall ut mitt utstyr....

Etter at jeg begynte å bruke Limewire har jeg ikke hatt disse problemene..

aaandy

Lenke til kommentar

Bruk en annen torrent klient. Jeg har oppdaget at min klient kræsjer innimellom når det er en torrent som ikke vil laste. Men har ikke hatt noen andre problemer med g3 torrent eller azureus (eller hva det nå heter).

Kun hatt ett problem med linja fra ngt. Og det var at den var fysisk koblet fra ute i gata. Men ingen vet hvorfor. Litt irriterende da det tok en uke før jeg fikk linje igjen.

Men ellers har jeg hatt ngt siden 2001 og ingen problemer ellers.

Virker jo som at du har funnet ut at det var torrent klienten din som gjør at du faller av. Noen gang tenkt på å bytte?

edit: litt mer å tazte

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

WUHUU!!

*gledestårer og jubelrop!*

Telenor har (etter 10 mnd) klart å finne ut at det kanskje er modemet som er mer eller mindre defekt, ettersom jeg hadde 120 nedkoblinger den siste uka... :p

Så nå er nytt modem på vei i posten, så får vi se om det hjelper noe... :yes:

Må si at jeg har mine tvil, dog dette er en enorm forbedring siden sist da de skyldte på jordfeil... :thumbup:

Lenke til kommentar
Virker jo som at du har funnet ut at det var torrent klienten din som gjør at du faller av. Noen gang tenkt på å bytte?

Tviler på at det er Torrent kliente, grunn: det funker helt fint å laste ned fra piratebay, det er bare dei 2 andre sidene eg har hatt problem med hittil...

Skal teste Azureus på dei sidene det klikker for å se om nettet klarer å holde seg oppe da. Tviler på at det fungerer, men krysser fingrene :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter veldig med at nettet hele tiden detter ned når jeg laster ned fra nettet, da hovedsakelig med BitTornado. Kvar gang det crasher så må jeg trekke ut begge stikkontaktene, 1 til ruter (Netopia) og 1 til swithcen, deretter sette dei inn igjen og så funker internettet som det skal. Men etter en liten stund med nedlastning så crasher det igjen og jeg må gjøre det samme om igjen.  :mad:

Takk på forehand.

Har også hatt dette tidligere når jeg lastet ned med torrent programmer, gå inn i loggen på din router (hvis du har), det som jeg fant der ved alle tilfellene var: "Ping Of Death recived, packet dropped", vet ikke helt hva det er, men det slo ihvertfall ut mitt utstyr....

Etter at jeg begynte å bruke Limewire har jeg ikke hatt disse problemene..

aaandy

Jeg heller har ikke problem med LimeWire.

Hvordan sjekker man loggen til routern? og kor?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke kjent med Netopia ruteren, men det er sikkert ikke noe stort problem å finne en logg, hvis den har en. Den gamle ruteren min (D-Link, a real stud) hadde utrolig gode funksjoner i seg, som blant annet logg. Den gikk bort fra oss alle her i huset etter en forferdelig infeksjon på spiserøret (ja strømforsyninga gikk føyken til dem som ikke skjønte spøken. shadowfax hinthint? :p).

Slik finner du loggen (hvis det er en) på ruteren. Koble til disse IP adressene:

http://192.168.1.1

http://192.168.0.1

http://192.168.1.254

http://192.168.0.254

En av dem to første er sannsynligvis korrekt, men dog ikke 100% sikkert. Derfor la jeg de to andre.

Når det kommer en passord prompt opp (som det vanligvis gjør), skriver du inn passordet og trykker ok (doh?). Prøv å leit deg litt fram til du finner "Log" e.l. Ta gjerne en copy/paste av hele loggen, og post her, men husk å fjerne mulige sensitive detaljer som WAN IP o.l. Du veit aldri hva folk på forumet her kan gjøre ;). Spesielt ikke meg :whistle:.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...