-Logos- Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hvordan får jeg en php side til å kunne endre en annen php-side. Trenger ikke mer avansert enn at man i en boks bare for opp koden og kan endre og så å lagre. endre.php åpner fil.php lagerer og fil.php er oppdatert. takk! Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Du kan vel bruke fopen og fwrite Lenke til kommentar
ZiZe Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 funksjonene du vil se på er file_get_contents(), fopen(), fwrite() og fclose(). bare og ta file_get_contents('filen.php') legg innholdet av dette inn i en textbox i et form. når du er ferdig og redigere poster du dette til en annen side, hvor du har noe i denne retningen: (obs, husk at du må ha skriverettighet til filen!) if(!$fp = (fopen('filen.php', 'w')) { echo ' kunne ikke åpne filen for skriving'; exit(); } else { if( fwrite($fp, $_POST['textboxen']) == false) { echo 'Kunne ikke skrive til filen'; exit; } } hvis du legger til litt mer feilsjekking så skal det der funke. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 er blank på php. men nå har jeg ivartfall noe å google på! takk for hjelpa Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Sånn! nå har jeg fått innholdet i tekstboksen til å skrive inn i nytt.php Men jeg har fortsatt ikke klart å få det orginale innholdet i nytt.php til å komme inn i tekstboksen først Koden ser slik ut <form name="form1" method="post" action="endre2.php"> <p> </p> <p>Her skal nytt.php lastes inn i tekstboksen slik at man ser koden i boksen </p> <p> <textarea name="boks" cols="100" rows="20" id="boks"></textarea> </p> <p> <input type="submit" name="Submit"> </form> Hvordan får jeg puttet dette inn i tekstboksen "boks" Takk på forhånd! Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Sett valuen til textboxen til <? echo "det du vil" ?> Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Får bare opp: Resource id #2 I tekstboksen Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 <textbox><?php echo file_get_contents("Fila"); ?></textbox> Sånn? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 JEPP! Sånn! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå