Gå til innhold

Geforce 4... Trenger noe hjelp her :)

allyse

Anbefalte innlegg

Okei. Nå har GF4 vert på markedet en stund - og nå SKAL jeg ha et nytt skjermkort. Jeg SKAL kjøre ting litt reinere enn mitt gamle ATI radeon 64 mb ddr vivo. Uansett blir jeg litt skeptisk da alle var "overvelmet" før GF3 kom ut, også var det liksom ikke så tess allikevel... Gjelder dette for GF4 også?

Anyway. Hvilke GF4 kort bør jeg kjøpe.

Ønsker ikke å bruke mer enn 3K på det...

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg et Ti 4200 kort fra MSI (128 mb). Kanskje ikke det kraftigste, men kan kjøre de aller fleste spill i høyeste oppløsning med maks detaljer. Det fulgte også med tre fullversjons spill: Sacrifice, No one lives forever og Aquanox. Synes det er nokså bra for 2000 spenn....

Lenke til kommentar

Er litt i samme båt, skar igjennom på fredag og bestilte MSI GF4 Ti4400 (2300,-). Tok Ti utgava siden noen bl.a. denne har video inn for redigering.

Såg litt hos: http://www.anandtech.com der en 3D value maskin ble anbefalt utstyrt med GF4Ti4200 kort og en Pro spillmaskin med GF4Ti4600 med MSI sitt Ti4400 kort som billigere/ (svakere) løsning. Kikk også hos: http://www.pcworld.no/dataguiden/ der endel GF4 kort er testet / sammenlignet i grafene i endel tester skiller det ca. 4 - 6 % mellom Ti 4200 / 4400 og 4400 / 4600

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 09:45, larsmk skrev:

Jeg et Ti 4200 kort fra MSI (128 mb) ...

Det er vel ikke smart å kjøpe et kort som ligger på bunnen av alle kortene? Det sier seg selv det forsvinner ut av markedet fort... Går nok for en 4400 versjon... 4600 versjonen begynner å bli litt dyr igjen... Er det MSI som er king of the hill? Så at Asus hadde deluxe versjon - men det er vel ikke no vits i å betale så mye for et par 3d briller?

hmmm. Hvorfor skal skjermkortkjøp være så vanskerligt :'(

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Hei, hva slags pc har du? Litt viktig å vite det også... Det kortene du får mest for pengene som er på markedet nå er desidert TI4200, kjøp et av de kortene som HW har testet. Så overklokker du det en del. Da er du minst 1000kr under grensen som du sa var på 3k. De 1000 siste kan du fks bruke på mere Ram, HD eller CPU??? Opp til deg det da. Men det er viktg at du sier hva slags Hardware du har.....

SNX

Lenke til kommentar

Har sett antydninger om at Ti4400 kortene er på vei bort hos noen leverandører siden det lager problem for Ti4600 kortene som koster litt mer. Selv et Ti4200 kort "knuser" et MX4600 kort på ytelse. Det har vært antydninger om at klokking av Ti4200 kort bringer det opp på Ti4400 nivå. Eg gikk for Ti4400 kort fra MSI pga. videoinngang og medfølgende tilbehør. Skulle ha kort for 3D DAk modellering, eneste spillene mine nå er de som fulgte Win. XP.. MSI er "konge" pga. volum, setter sammen kort for andre leverandører. MSI gir kunden enkle valg: Ti4200, Ti4400 eller Ti4600 med en modell av hver, ikkje som andre leverandører som har minst 2 Ti4400 modeller der forskjellen er medlevert utstyr..

Lenke til kommentar

Point of View GF4 Ti4200SE 64 MB

Dette er ett knall-kort, og gir utvilsomt mest for pengene, såfremt du ikke trenger vidio redigering.

Jeg siklet etter dette kortet for en måned siden, da jeg skulle fornye maskinparken, men det var vanskelig å få tak i, og jeg måtte velge Abit GF4 Ti4200.

Se testen her:

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/p...00se/index.html

[ Denne Melding var redigert av: nordud på 2002-08-12 11:06 ]

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at det finnes noen der ute som ikke nøyer seg med et GeForce 4 ti 4200 kort...selv kjører jeg GeForce 2 MX 64MB, jeg kjører ALLE spillene i 1024x768 oppløsning.Ikke engang max payne hakket... dessuten driver jeg med videoredigering nå.Er gangske fornøyd.Bortsett fra at det tar en evighet å konvertere til MPEG....

Gå for et GeForce 4TI 4200 du.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-12 10:17, allyse skrev:

Det er vel ikke smart å kjøpe et kort som ligger på bunnen av alle kortene? Det sier seg selv det forsvinner ut av markedet fort... Går nok for en 4400 versjon... 4600 versjonen begynner å bli litt dyr igjen... Er det MSI som er king of the hill? Så at Asus hadde deluxe versjon - men det er vel ikke no vits i å betale så mye for et par 3d briller?

hmmm. Hvorfor skal skjermkortkjøp være så vanskerligt :'(

Mvh

A. Lyse

Ti4200 vil nok ikke forsvinne ut av markedet. I såfall blir det Ti4400 grunnet manglende interesse. Som det har blitt nevnt tidligere i en tråd her på forumet så "angrer" Nvidia litt på at de valgte å kjøre 3 modeller GF4Ti, da de fleste helst velger Ti4200 pga pris, eller Ti4600 pga ytelse.

Selv valgte jeg Gainward Ti4400 og er strålende fornøyd med det, men hadde jeg vurdert kjøp i dag, ville jeg heller ventet til høsten når NV30 kommer, eller kanskje (bare kanskje!) ATI9700. Selv om en ikke har tenkt å meske seg med de to nevnte, så vil iallfall dagens skjermkort bli en hel del billigere.

Hvis jeg bare måtte ha det så raskt som mulig ville jeg kjøpt et rimelig Ti4600.

MSI kongen på haugen? Tja.. Det er nå ikke så utrolig stor forskjell mellom merkene. Har hørt at folk klager på viftestøy, men hvis en har en støyende PC fra før av (som meg), så er det kanskje ikke så farlig.

Christian Gehring Olsen

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-08-12 11:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...