Auli Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz MSI K8N Diamond, nForce4 SLI,Socket-939 BT,54g,Dual-GbLAN,Creative Live,PCI-Ex16 Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V,128Meg x 64 AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte Har kjøpt med disse delene og noe ankom posten idag, men så har jeg fått høre at min gamle strømforsyning muligens ikke klarer å dra igang disse delene. Jeg kjøte et "Chieftec Miditower m/dør og USB/FW, Sølv" for noen år tilbake og da mener jeg det fulgte med en strømforsyning. Er jeg nødt til å kjøpe ny ? Er det en måte jeg kan se hvor sterkt den er evt. sjekke om den er bra nok. Er det noen andre strømforsyninger jeg kan kjøpe, som ikke koster meg så altfor mye? Vill helst ungå å bruke så altfor mye på penger. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ville åpnet maskinen og sett på strømforsyningen hvor mange watt den har. Guide til deg. Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Hadde samme tower selv og synes å huske det var en Chieftec 360w som stod i. Komponentene du lister opp er jo relativt heftige og drar mye strøm, så Ja, jeg tror nok selv jeg hadde investert i en kraftigere psu for å unngå ustabilitet, om du skulle være så heldig at systemet starter greit. Anbefaler forøvrig Mist og Fortron/Source hos microplex.no Disser er også relativt rimelige. Endret 6. september 2005 av Star Lenke til kommentar
Mott Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Mist er ikke rimelig. men de er kvalitet Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Det hlder nok med 500W! tror jeg da... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Folk på dette forumet har det med å annbefale dyre/unødvendige løsninger. 7800gtx bruker jo som kjent mindre strøm enn 6800ultra. I følge DENNE kalkulatoren trenger du minimum 348w psu hvis du har tre usb-enheter, AMD 64 FX, 2 dvd-rom, 2 harddisker rt 6800ultra og en gig ram. Hvis du har en 360w vil da denne holde med mindre du har noe mere ekstrautstyr på pcen din Endret 6. september 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå