Gå til innhold

Rød-grønt hever tollgrensa?

Anbefalte innlegg

Kan jeg forresten spørre deg hva du mener om 6 timers arbeidsdag, og evt. hvem du har tenkt at skal betale for slaraffenlivet?

Det kan du. Jeg mener man godt kan eksperimentere med dette. Vil imidlertid mest legge meg akkurat nå (ny dag i morra tidlig...). Så gjør det litt enkelt:

-Tiden er overmoden for å innføre 6-timers normalarbeidsdag med full lønnskompensasjon, i første omgang på kvinnedominerte deler av offentlig sektor, bl.a. helsesektoren og eldreomsorgen, der arbeidskraften er klart underbetalt og har svært slitsomme og helseskadelige arbeidsforhold. Dette vil gjøre det mer attraktivt å ta slike jobber, og det vil kunne fjerne flaskehalser og øke kapasiteten på områder der folk i dag står i uverdige og til dels livstruende køer, sier Dahle.

Torstein Dahle var for 2 uker siden med på å legge fram en forskningsrapport som viser at 6-timers normalarbeidsdag også vil være et viktig tiltak for å redusere utstøtingen fra arbeid til uføretrygding og førtidspensjonering, og at det på den måten kan ha svært positive samfunnsøkonomiske effekter.

+ denne! :

http://www.rv.no/polemikk_2448.nml

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Sosialisme er kommunisme med nytt navn.

Sosialisme er styresettet, kommunisme er veien til målet.

Vet ikke hva som er mest uspiselig av de to. Men jeg setter faktisk mer eller mindre likhetstegn mellom de to.

Sosialisme og kommunisme er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Jaja, men nå kan vi jo alle se fram til en grense på 1000kr :) (De lyver vel ikke?) Små detaljer som høyere skatt, avgifter,rente samt generell økonomisk nedgang blir jo langt på vei overskygget av denne fantastiske muligheten!

vel, hvem har sagt at skatter og avgifter er smådetaljer?

Lenke til kommentar
Jaja, men nå kan vi jo alle se fram til en grense på 1000kr :) (De lyver vel ikke?) Små detaljer som høyere skatt, avgifter,rente samt generell økonomisk nedgang blir jo langt på vei overskygget av denne fantastiske muligheten!

Tja..

Bare det forslaget er grunn nok til og stemme AP

Lenke til kommentar

Tja..

jaja, så folk har ikke lov å diskutere lovforslag?

Bare det forslaget er grunn nok til og stemme AP

Tull!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Skal vi se, da er det vel like før den rød grønne regjeringa er innsatt.

Jeg vedder 1krone på at tollgrensen IKKE heves innen 31/12-2005. Noen som vedder imot?

4998994[/snapback]

Nei, dette var jo noe som ble sagt i valgkampen. Nå kan vi bare se frem til diverse avgifter fra de rød-grønne:

- Avgift på blanke CD / DVD for å betale for piratkopiering

- Avgift for bruk av Internet (per MB?) for piratkopiering

- Avgift på fordelen av å eie egen PC

- Avgift på disker

Bare gled dere!

Lenke til kommentar
T2  Postet i dag, 11:06

QUOTE(gwh @ 13/10/2005 : 09:39)

Skal vi se, da er det vel like før den rød grønne regjeringa er innsatt.

Jeg vedder 1krone på at tollgrensen IKKE heves innen 31/12-2005. Noen som vedder imot?

*

Nei, dette var jo noe som ble sagt i valgkampen. Nå kan vi bare se frem til diverse avgifter fra de rød-grønne:

- Avgift på blanke CD / DVD for å betale for piratkopiering

- Avgift for bruk av Internet (per MB?) for piratkopiering

- Avgift på fordelen av å eie egen PC

- Avgift på disker

Bare gled dere!

Jeg tolker det dithen at du ikke vedder i mot.... :roll:

Lenke til kommentar

Tollgrensa blir garantert ikke hevet før 31/12 2005. Men kan jo hende den heves noe fra 2006, selv om tviler på att det er en veldig prioritert sak. Men noen burde kanskje minne dem på løftene fra valgkampen?

Er litt forundra over att ingen kommenterer de avgiftsøkningene som Foss avsluttet sin gjerning med, men de var kanskje helt greie de?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...