Gå til innhold

UV-kabinett med lys?

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt dette kabinettet: http://www.netshoposlo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7733

Så er jeg litt grønn på dette med casemods. Har en strømforsyning med blå LED, og CPU-vifte med det samme. Men jeg trenger sterkere og jevnere lys for å lyse opp hele kabinettet..

Søkt litt rundt, men aner ikke hva jeg skal kjøpe for å oppnå "UV-effekten" i hele kabinettet..

Håper på svar! :) (og at innlegget ble postet riktig sted..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et forslag er jo å borre hull i plexi'n å sette in uv led eller blå.

Borr et lite hull i alle hjørner og sett inn led.

Prøv deg frem ved å koble til en led og hold den i foskjellige vinkler intil hjørnet, da kan du få en ide om åssen det vil ta seg ut.

Lykketil

Lenke til kommentar

Eller om du vil spare noen kroner bestiller du sett av 2stk 10/30cm CCFL inkl. inverter her eller her.

Microplex tar 92 for et sett 30cm, 3DfxCOOL tar 90 mens PCStyling tar 79. Mener å ha lest og hørt her på forumet her mange ganger at katodene og inverterne er lagd på samme fabrikk bare distribuert under forskjellige navn.

Jeg handler alltid der det er billigt og ikke bare hos Microplex som de fleste her på forumet gjør. :)

Men tilbake til tråden... Kjøp 2 sett UV katoder, monter som dette (kompis har gjort dette tildligere med bra resultat!)

Untitled-1.jpg

IKKE monter flere katoder/vifter i andre farger for det ødlegger bare UV effekten. Bruk heller UV vifter og UV griller. Da blir det topp! Før du monterer, trekk alle powerkontakter og viftekontakter med UV reaktive kabelsamlere: lang tid å montere eller fort gjort.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Eller om du vil spare noen kroner bestiller du sett av 2stk 10/30cm CCFL inkl. inverter her eller her.

Microplex tar 92 for et sett 30cm, 3DfxCOOL tar 90 mens PCStyling tar 79. Mener å ha lest og hørt her på forumet her mange ganger at katodene og inverterne er lagd på samme fabrikk bare distribuert under forskjellige navn.

Jeg handler alltid der det er billigt og ikke bare hos Microplex som de fleste her på forumet gjør. :)

Men tilbake til tråden... Kjøp 2 sett UV katoder, monter som dette (kompis har gjort dette tildligere med bra resultat!)

Untitled-1.jpg

IKKE monter flere katoder/vifter i andre farger for det ødlegger bare UV effekten. Bruk heller UV vifter og UV griller. Da blir det topp! Før du monterer, trekk alle powerkontakter og viftekontakter med UV reaktive kabelsamlere: lang tid å montere eller fort gjort.

Lykke til :D

nope de på microplex koster kun 29 kr for en katode....

mens det kommer en frakt på 150...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...