Gå til innhold

forsikring på fartsbøter!

VolvoRacing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er noe som desverre ikke kommer til å vare.....

Nei, ta heller ned solskjermen osv forbi fotobokser (les mitt innlegg vedr fotobokser) så vil du aldri få fotoboks-bot igjen.

Invester i en laservarsler (engangsutgift) så er du 100% trygg mot radar og mye tryggere mot lasermålinger.

Se feks på laservarsler.no

Alternativt hold fartsgrensene, det er gratis, selv om det ikke alltid er så lett....

Lenke til kommentar

hvorfor tror du ikke dette varer?? så lenge de gjør seg godt bemerket og flere får vite dette og folk slutter å være negativ til nye ting som høres skummelt ut så kan dette være noe som faktisk kan bli stort. 2000 ibot for å bli stoppet med laservarsler også da. da er det 3-4000kr rett i dass når du blir stoppet.

Lenke til kommentar

det er sikkr noe "lureri" som gjør at dette går opp ihop. viss det er mange som er "medlemmer" og bare en brøkdel av de får bøter så ofte så sitter de vel kanskje igjen med ett lite overskudd. vet ikke hvordan dette er men det virker jo enn så lenge.

skal uansett "melde" meg inn. kan lønne seg.

Lenke til kommentar
Avtalen gjelder fartsoverskridelser 1-15 km/t i fartsone 60 km/t og

1-30 km/t i fartsone 70-100 km/t.

Helt forsikret er man ikke.

Men uansett så lukter det svindel ut av det der. Klarer bare ikke helt se hvordan de skal klare å betale bøter som er høyere enn årsavgiften kundene spytter inn i kassen. En person som er "forsikret" mot bøter kjører jo gjerne litt fortere og sånt blir det bot av.

Lenke til kommentar

Bestefaren til en kompis av meg "tegna" sånn forsikring i går, å jeg vet ikke hvor mange gangene han tok bilen ut av garasjen i fjor, men tror du kan telle de på ei hånd :p

Viss han gjør noe galt, må det være kunsten å gire opp til 3. gear..

Kjører aldri fortere enn 40 km/t, men holder fartsgrensa under da :p

Lenke til kommentar
hvorfor tror du ikke dette varer?? så lenge de gjør seg godt bemerket og flere får vite dette og folk slutter å være negativ til nye ting som høres skummelt ut så kan dette være noe som faktisk kan bli stort. 2000 ibot for å bli stoppet med laservarsler også da. da er det 3-4000kr rett i dass når du blir stoppet.

Kundene til denne bedriften vil nok være så og si utelukkende folk med en lavere enn normalt respekt for fartsgrensene, så hvis man gir 700kr og tar 10.000kr fra noen, sier det seg selv at en slik bedrift ikke vil vare.

Tanken er god, men jeg tror nok de retter seg litt for mye mot høy-risiko-kunder (spesielt med bilder av raske biler og speedometer som viser høy fart).

Lenke til kommentar

Konseptet har funket greit i Sverige, men der er bøtene veldig mye lavere enn i Norge (maks 1600 kroner). Selv om det koster litt mer å forsikre seg i Norge enn i Sverige er jeg redd det ikke vil være nok til å dekke folks fartsbøter.

Jeg mener: det er jo ikke noe poeng i å koste på seg en forsikring mot fartsbøter dersom man IKKE har tenkt å bryte fartsgrensa. I praksis vil man ved å tegne en slik forsikring få sine egne fartsgrenser som er vesentlig høyere enn alle andres. Mens andre må putre av sted i 90 på motorveien vil man med en slik forsikring kunne legge seg på 120 km/t uten å frykte økonomiske konsekvenser.

Sikkert en drøm for noen, men for selskapet som tilbyr forsikringen kan det bli et aldri så lite mareritt, med mindre de får en kundegruppe som kjører svært rolig eller har usedvanlig flaks med tanke på fartskontroller.

Det blir uansett spennende å se hvordan dette går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...