lars4012 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 PC'en min bråker mye og dette skyldes nok billige vifter. Tenkte derfor å bytte ut viftene, men lurer på hvor mange jeg egentlig trenger. Jeg har en egen vifte på CPU'en, HIPER strømforsyning med god vifte, et Radeion 9600XT kort uten vifte, 6 HD, 1 CD-brenner og 1 DVD-brenner. Pr i dag har jeg 1 vifte pr 3 disker (3 disker i en egen ramme med vifte, totalt 2 vifter) og 1 vifte helt nederst framme. Alle disse blåser inn. Bak har jeg 2 vifter som blåser ut, samt strømforsyningen som blåser ut. Kabinettet er relativt stort, maxi tower. Jeg hadde tenkt å kjøpe PAPST vifter (80x80) som kun gir 12 dB. Men disse gir også liten luftstrøm, kun 19,4 CFM. Hvor mange slike vifter trenger jeg for dette oppsettet? Vil det evt være bedre å kjøpe viftene som gir 19 dB, men en bedre luftstrøm på 26,5 og dermed ha færre vifter? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Silen X er tingen Hvor mange du bør/må ha bør du nesten prøve deg frem med, vil tro at det holder med 3, 2 inn over diskene og en ut... Endret 6. september 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg har bare enermax vifter i min, om du ser bort i fra intel OEM vifta og viftene i PSU og skjermkort. Uten PSU, CPU og GPU vifter har jeg: 6x 80mm vifter fordelt på: 2 stykk diskbrønner 1 stykk nedre front 1 stykk i døra 2 stykk bak Hadde også tidligere en 120mm vifte over PSU'n, men den har jeg nå tatt vekk. Merket ingen forskjell. Når jeg kjører viftene på lavest turtall, er det CPU og GPU viftene som overdøver resten. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 ville brukt en 12 cm til 2 hd. og inn foran og ut bak. blåst inn over skjermkorte. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 ville brukt en 12 cm til 2 hd. og inn foran og ut bak. blåst inn over skjermkorte. Og hva får deg til å tro at det uten videre skulle passe inn i kabinettet hans? Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 ikke noentig.. men det er sånn jeg ville gjor det.... passer det ikke så passer det ikke han skriver ikke noe om hva han har Lenke til kommentar
lars4012 Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Jeg har plass til en 120 vifte bak i kabinettet, ellers er det kun plass til 80 vifter. Tanken var å ha 2 vifter foran og 2 bak, men var redd det kunne bli i minste laget når luftstrømmen var såpass liten. PC'en står på 24/7. Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Silen X viftene er meget støysvake, i tillegg har jeg gode erfaringer med Papst ( microplex.no ) Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 jeg har 5 vifter i kabinette... to 80 mm framme som blåser inn 1 120mm opp på toppen som blåser in 2 80 mm bakk som trekker ut har også en 120 mm vifte i psuen da.. dette funker veldi bra mn er litt bråkete viss jeg ikke har musikk på mn jeg er vant til dt Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Et lite tips: Viftestyring! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå