Fjelldal83 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Hei, når jeg kom hjem fra ferien oppdaget jeg noe rart med pc'en min. Det var bare 512mb ram Har 1 gb til vanlig, men det virker som at når jeg har begge i vil bare den ene virke. Har kjørt memtest86 og fant ingen feil. Hovedkortet mitt er et Abit Kv8-max3 med nyeste bios. Rambrikker er Corsair XMS et eller annet. Hva tror dere det kan være? Edit; glemte å nevne at ingenting er overklokket på pc'en. Takker for svar Endret 6. september 2005 av Daemonifuge Lenke til kommentar
Lucifer83 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 har du prøvd en og en brikke bare? har du prøvd div ramslotter? er ikke sikker jeg men bare noen forslag. MVH Lucifer83 Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Du kunne jo sjekke hver av ramslottene i cpu-z og se om du ser noe unormalt. Kan ikke komme med de helt gode forslagene jeg heller Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 Hei Jeg har prøvd en og en rambrikke i forskjellige slot'er og da funker det som bare det, men når de er sammen blir bare den ene registrert. Fatter ikke hva som kan være galt. Vil anta at det er noe galt med hovedkortet. Kan heller ikke finne noe i cpuz som indikerer at noe er galt. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg hadde akkurat det samme problem. Stokket om litt på brikkene og så plutselig virket alt igjen. Satt så tilbake til orginal plassering som dual og alt ok. Tror rett å slett at det er vakelfeil. Rammbrikkene har jo stått stille i ca. 1,5 år. Mulig det blir noe kontakt problemer i sokkelen til minnebrikkene (rust :!: ) Arne M Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Hei, når jeg kom hjem fra ferien oppdaget jeg noe rart med pc'en min. Det var bare 512mb ram Har 1 gb til vanlig, men det virker som at når jeg har begge i vil bare den ene virke. Har kjørt memtest86 og fant ingen feil. Minnekontrolleren er i CPU og ingen feil der eller på rambrikkene, kan det være statisk el/ jordingsfeil/ psu leverer ikke nok/ lekkaje i kondensator? Tror jeg ville prøvd med 2 rambrikker, ut med strøm og nettkabel, neste 'clear cmos' (s2-7 i manual), og start opp. Hvis ingen hjelp, åpne 'Soft menu' i Bios og prøve noen steg opp med 'Core voltage' og 'ddr voltage' Lenke til kommentar
MajorSmith Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg har hatt det samme problemet et par ganger, men etter at jeg har blåst ren ram slottene med trykkluft på boks har de funket bra igjen. Det virker som det kan komme støv og annet nedi slottene og skape dårlig kontakt, slik at brikkene ikke blir detektert. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 7. september 2005 Forfatter Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Hei igjen Må først takke for responsen jeg har fått Skal prøve først å blåse med trykkluft nedi ramslottene, hvis ikke det gå, må jeg vel gjøre noe mer drastisk som var nevnt lenger opp i tråden. Edit: må bare nevne at jeg tror psu'en leverer nok strøm. Har en Bzerk 500watt, så det burde vel holde. Endret 7. september 2005 av Daemonifuge Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Nå skjer bare feilen periodisk. Kan det ha noe med at vifta på Northbridgen ikke virker? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 JA! da du har en chipset kjøler som er dimensjonert til å kjøre med vifte i gang, og blir for varm når vifte ikke går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå