gunnelus Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Etter å ha forskuddsbetalt for lagervarer i forrige uke, regnet jeg med at de skulle sendes omgående. Men da jeg logget meg inn dagen etter var ikke varene på lager lengre! Hmmm, hvordan kan dette ha skjedd... jo under 'Kundesenter' fant jeg ei driftsmelding (se under) som var vond å svelge. Det viser seg at de hatt til dels store problemer den siste måneden, men "NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT." Hvorfor informeres det ikke noe om dette på forsiden til Vaagen Consulting? Man får heller ikke noen beskjed underveis mens man bestiller. Ordrebekreftelsen min sier at varene er på lager, men 'Min Konto' sier det motsatte. På meg virker det som om Vaagen Consulting har et stort informasjonsproblem. Det skal da vel ikke være meningen at man skal lese driftsmeldinger før man legger inn en bestilling. Er de andre som er i samme situasjon? Kopi av driftsmeldinger t.o.m. 22. september (tidligere meldinger slettet!) Driftsmeldinger 22.09.2005 NB! CA. 98% AV ALLE ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. Vi er fortiden belastet med tekniske problemer. Og har dessverre ikke mulighet til å besvare e-post og faks henvendelser før problemene er utbedret. NÅR DET GJELDER KUNDEHENVENDELSER SOM EKS. RETUR, KREDITNOTA, FAKS, E-POST O.L. VIL ALLE BLI BEHANDLET FORTLØPENDE OG RESTEN AV DE BERØRTE KUNDEHENVENDELSENE VIL VÆRE BEHANDLET DENNE UKEN. MANDAG ER VI ENDELIG I NORMAL DRIFT IGJEN. VI VIL OGSÅ BENYTTE ANLEDNINGEN TIL Å TAKKE VÅRE BERØRTE KUNDER FOR DEN FORSTÅELSE SOM ER VIST OSS I VÅR SLITSOME SITUASJON. TAKK! -------------------------------------------------- NB! CA. 98% AV ALLE ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. -------------------------------------------------- KUNDESENTER KOMMER SNART! VIKTIG INFORMASJON! Driftsmeldinger 20.09.2005 NB! CA. 98% AV ALLE ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. Vi er fortiden belastet med tekniske problemer. Og har dessverre ikke mulighet til å besvare e-post og faks henvendelser før problemene er utbedret. NÅR DET GJELDER KUNDEHENVENDELSER SOM EKS. RETUR, KREDITNOTA, FAKS, E-POST O.L. VIL ALLE BLI BEHANDLET FORTLØPENDE OG RESTEN AV DE BERØRTE KUNDEHENVENDELSENE VIL VÆRE BEHANDLET FREDAG 23.09.05 DENNE UKEN OG DA ER VI ENDELIG I NORMAL DRIFT IGJEN. VI VIL OGSÅ BENYTTE ANLEDNINGEN TIL Å TAKKE VÅRE BERØRTE KUNDER FOR DEN FORSTÅELSE SOM ER VIST OSS I VÅR SLITSOME SITUASJON. TAKK! -------------------------------------------------- NB! CA. 98% AV ALLE ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. -------------------------------------------------- 15.09.2005 NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. Vi er fortiden belastet med tekniske problemer. Og har dessverre ikke mulighet til å besvare e-post og faks henvendelser før problemene er utbedret. NÅR DET GJELDER KUNDEHENVENDELSER SOM EKS. RETUR, KREDITNOTA, FAKS OG E-POST VIL ALLE BLI BEHANDLET FORTLØPENDE OG RESTEN AV DE BERØRTE KUNDEHENVENDELSENE VIL VÆRE BEHANDLET I LØPET AV NOEN DAGER - UANSETT VIL ALLE HENVENDELSER BLI BEHANDLET FORTLØPENDE. VI HÅPER PÅ FORSTÅELSE FOR VÅR SLITSOME SITUASJON. -------------------------------------------------- NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. -------------------------------------------------- KUNDESENTER KOMMER SNART! 12.09.2005 NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. Vi er fortiden belastet med tekniske problemer. Og har dessverre ikke mulighet til å besvare e-post og faks henvendelser før problemene er utbedret. SPORING/TRACKING LINK OG NUMMER ER NÅ UTBEDRET. NÅR DET GJELDER KUNDEHENVENDELSER SOM EKS. RETUR, KREDITNOTA, FAKS OG E-POST VIL ALLE BLI BEHANDLET FORTLØPENDE OG RESTEN AV DE BERØRTE KUNDEHENVENDELSENE VIL VÆRE BEHANDLET I LØPET AV DENNE UKEN (UKE 37) - UANSETT VIL ALLE HENVENDELSER BLI BEHANDLET FORTLØPENDE. VI HÅPER PÅ FORSTÅELSE FOR VÅR SLITSOME SITUASJON. -------------------------------------------------- http://www.linjegods.no (alle trackingnummer som begynner med nr. 34) hvis du logger deg inn via logg inn på vår nettbutikk kommer du til din konto - der ser du status på din ordre, ligger ordren i status levert samt med trackingnr. som du kan klikke på eller trackingnummer som har defekt link må du gå til http://www.linjegods.no og legg inn sendingsnummeret/trackingnummeret. Linjegods, Tlf: 22727400 -------------------------------------------------- http://www.tollpost.no (alle trackingnummer som begynner med nr. 99) hvis du logger deg inn via logg inn på vår nettbutikk kommer du til din konto - der ser du status på din ordre, ligger ordren i status levert samt med trackingnr. som du kan klikke på eller trackingnummer som har defekt link må du gå til http://www.tollpost.no og legg inn sendingsnummeret/trackingnummeret. Tollpost Globe AS, Tlf: 09300, Epost: [email protected] -------------------------------------------------- NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. -------------------------------------------------- KUNDESENTER KOMMER SNART! ====================================== Følgende meldinger har blitt slettet fra loggen! ====================================== 08.09.2005 NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. Vi er fortiden belastet med tekniske problemer. Og har dessverre ikke mulighet til å besvare e-post og faks henvendelser før problemene er utbedret. SPORING/TRACKING LINK OG NUMMER ER NÅ UTBEDRET - HVIS ENKELTE SKULLE OPPLEVE AT DET FREMDELES ER DEFEKT KONTAKT OSS PR. E-POST SÅ SENDER VI DEG EN MANUELL SPORING/TRACKING E-POST. NÅR DET GJELDER KUNDEHENVENDELSER SOM EKS. RETUR, KREDITNOTA, FAKS OG E-POST VIL ALLE BLI BEHANDLET FORTLØPENDE OG ALLE HENVENDELSER VIL VÆRE BEHANDLET I LØPET AV DENNE UKEN OG HELGEN (UKE 36 ). VI HÅPER PÅ FORSTÅELSE FOR VÅR SLITSOME SITUASJON, LES NEDENSTÅENDE MELDINGER. -------------------------------------------------- http://www.linjegods.no (alle trackingnummer som begynner med nr. 34) hvis du logger deg inn via logg inn på vår nettbutikk kommer du til din konto - der ser du status på din ordre, ligger ordren i status levert samt med trackingnr. som du kan klikke på eller trackingnummer som har defekt link må du gå til http://www.linjegods.no og legg inn sendingsnummeret/trackingnummeret. Linjegods, Tlf: 22727400 -------------------------------------------------- http://www.tollpost.no (alle trackingnummer som begynner med nr. 99) hvis du logger deg inn via logg inn på vår nettbutikk kommer du til din konto - der ser du status på din ordre, ligger ordren i status levert samt med trackingnr. som du kan klikke på eller trackingnummer som har defekt link må du gå til http://www.tollpost.no og legg inn sendingsnummeret/trackingnummeret. Tollpost Globe AS, Tlf: 09300, Epost: [email protected] -------------------------------------------------- NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. 06.09.2005 SPORING/TRACKING LINK OG NUMMER ER NÅ UTBEDRET - HVIS ENKELTE SKULLE OPPLEVE AT DET FREMDELES ER DEFEKT KONTAKT OSS PR. E-POST SÅ SENDER VI DEG EN MANUELL SPORING/TRACKING E-POST. NÅR DET GJELDER KUNDEHENVENDELSER SOM EKS. RETUR, KREDITNOTA, FAKS OG E-POST VIL ALLE BLI BEHANDLET FORTLØPENDE OG ALLE HENVENDELSER VIL VÆRE BEHANDLET I LØPET AV DENNE UKEN OG HELGEN (UKE 36 ). VI HÅPER PÅ FORSTÅELSE FOR VÅR SLITSOME SITUASJON, LES NEDENSTÅENDE MELDINGER. NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. 05.09.2005 SOM ENKELTE AV VÅRE KUNDER OPPLEVER SLITER VI MED NOEN DEFEKTE SPORING/TRACKING LINKER, SAMT MANGLENDE SPORING/TRACKINGNUMMER OG AT ORDRE STÅR I STATUS BEHANDLET NÅR ORDREN EGENTLIG ER LEVERT - DETTE ER NÅ UNDER UTBEDRING - INNTIL DA KOMMER VI TIL Å SENDE MANUELL SPORING/TRACKING E-POST FRA I KVELD AV INNTIL PROBLEMET ER LØST. NÅR DET GJELDER KUNDEHENVENDELSER VIL ALLE BLI BEHANDLET FORTLØPENDE OG ALLE HENVENDELSER VIL VÆRE BEHANDLET ONSDAG (07.09.2005) DENNE UKEN:-) 02.09.2005 VI KAN MED GLEDE SI AT VI ER I NORMAL DRIFT IGJEN - DET ER KUN NOEN SMÅ TEKNISKE FEIL SOM GJENSTÅR - ALLE KUNDEHENVENDELSER VIL VÆRE BESVART TIL MANDAG - TIRSDAG (05 - 06.09.2005) - VI BLIR JOBBENDE HELE HELGEN FOR Å BLI FERDIGE:-) 30.08.2005 VI JOBBER DAG/NATT FOR Å BLI AJOUR - ER I NORMAL DRIFT IGJEN ONSDAG - TORSDAG (31.08.05 - 01.09.05). VI BEKLAGER AT VI IKKE HAR FÅTT SVART PÅ E-POST TIDLIGERE DA INTERN E-POST SERVER HAR VÆRT UTE AV DRIFT VI SLITER OGSÅ MED NOE LOGISTIKK FEIL PÅ ENKELTE PRODUKTER - DER ENKELTE KUNDER OPPLEVER Å BESTILLE PRODUKTER SOM ER BEKREFTET LAGER, MEN SOM EGENTILG IKKE ER PÅ LAGER. Vi beklager behandlingstiden enkelte av våre kunder har opplevd den siste tiden. Dette skyldes gjentatte interne systemfeil på vår e-post server, regnskapssystem og informasjonssystem. Dette er nå utbedret og vi vil være i normal drift igjen ONSDAG - TORSDAG (31.08.05 - 01.09.05) denne uken, og da vil også alle henvendelser være/bli behandlet. NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. 25.08.2005 Som noen av dere sikkert skjønner sliter vi fremdeles med å bli ajour - vi kommer til å sitte hele dagen/natten både i dag og FREDAG for å bli ferdige. NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. 23.08.2005 Vi sliter fremdeles med å bli ajour (se nedenstående). Vi vil bli ferdige ONSDAG - TORSDAG denne uken, og beklager behandlingstiden dette har medført for enkelte av våre kunder. NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. 18.08.2005 Det jobbes på spreng for å bli ajour med å rette opp i tekniske problemer/systemfeil og vi regner med å bli ajour i slutten av uken/helgen. NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. Vi viser til nedenstående: 15.08.2005 NB! Vi har dessverre noe behandlingstid på e-post/faks henvendelser, returforespørsler og returer pga. vi sliter med endel interne tekniske problemer/systemfeil. Det jobbes på spreng for å bli ajour med dette og vi regner med å bli ajour i slutten av uken/helgen. Vi beklager behandlingstiden dette vil medføre. NB! ORDRE VIL GÅ SOM NORMALT. ------------------------------------------------- 08.08.2005 Vi blir dessverre ikke ajour før Torsdag kveld/natt (11.08.05) denne uken pga. nedenstående. ------------------------------------------------- Vi har siden TORSDAG forrige uke vært belastet med sykefravær og teknisk problemer (feil på sporing/trackingsystem, bredbånd og e-postserver) som har medført forringet drift. Vi beklager behandlingstiden dette har medført for våre kunder og håper på forståelse får vår situasjon. Alle vil bli behandlet fortløpende fra i dag av (03.08.05) og vi regner med å være ajour enten i natt eller i løpet av i morgen. ------------------------------------------------- KUNDESENTER KOMMER SNART! Edit: Oppdatert driftsmeldinger Endret 25. september 2005 av gunnelus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har handlet hos Vaagen tidligere og gjør det ikke igjen. Ventet tre uker på en prosessor som viste seg å ikke være på lager og det var ikke verdt de få kronene man sparte! Det er vel ikke det at de ikke prøver, men de fremstår i mine øyne som en skikkelig garasjebutikk og det igjen kan vel bidra til at de ikke er i live når du en gang skal reklamere på kjøpet ditt... Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Bestilte en skjerm 24.07 og betalte på forskudd. Etter noen dager var ordren i følge "min konto" fremdeles ikke behandlet. Sendte da en mail og spurte hvorfor den fremdeles ikke var behandlet. Fikk da til svar at de hadde hatt problemer med nettleverandør, men at ordren min da var behandlet. Det hele tok 5 dager fra bestilling til levering, så i mitt tilfelle gikk det allikevel mer eller mindre normalt, selv om "min konto" ikke ble oppdatert skikkelig. Synes vaagenconsulting har en ganske rotete nettside, og mangler også VISA-betaling så de har absolutt rom for forbedring. Kunne godt lagt en notis på førstesiden om at behandlingstider ville være noe lengre en periode dersom de har problemer. Har bare handlet 1 gang, og er greit fornøyd med utfallet den gangen, men ting kunne vært bedre. Lenke til kommentar
XCVBS Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Ser ofte ut som om de har mye problemer og ikke helt orden. Jeg bestilte en printer og en memory stick duo (som ikke var på lager) 17.7. Varene blei sendt 22.8 og jeg fikk dem av linjegods 26.8. Synes det var for lang ventetid. Litt for dårlig av Vaagenconsulting. Lenke til kommentar
flette Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Tydelig at Vaagen Consulting ikke er en seriøs nettbutikk. Jeg skal i allefall ALDRI handle der igjen etter å ha opplevd en hårreisende kundeservice, eller nærmere bestemt fravær av kundeservice. Irritert kunde Lenke til kommentar
gunnelus Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Nå har jeg endelig fått varene jeg bestilte, men det tok over 3 uker. (Jeg kunne ikke vente så lenge, så jeg har for lenge siden bestilt og fått levert samme vare fra en annen nettbutikk). Det verste av alt er at Vaagen Consulting ikke har svart på noen henvendelser (e-post, telefon), noe som de for øvring har opplyst om under sine Driftsmeldinger. En stund trodde jeg at de var gått konkurs, men så galt var det heldigvis ikke. Ble litt forbauset når jeg leste følgende under Webshopguiden. "God respons på mail"! - Om ikke jeg fikk, så har i hvert fall noen fått svar på sine henvendelser: Karakter: 6Meget fornøyd. Veldig rask levering, og god respons på mail. Bestilte 2 stk. LCD skjermer den 8.september og fikk dem levert den 13.sept.. Meget bra!! Innsendt av: Jacques van der Hoeven, 13/09-2005 Nå ser det ut som de har fått (98%) orden på nettutikken. Men jeg tviler på om jeg kommer til å handle noe fra Vaagen Consulting i fremtiden, til det har kundebehandlingen vært for dårlig. Og jeg forstår jo godt at Vaagen Consulting fjernet loggen over tidligere driftsmeldinger. Nå sletter de tidligere drifsmeldigner fortløpene. Den loggen ville jo ha fått kunder til å tenke seg om, før de eventuelt la inn en bestilling. Lenke til kommentar
EvilGod Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Venter fortsatt på vare bestilt og forhåndsbetalt 5. september. Ordren har stått som "Behandlet" i rundt 2 uker. Har sågar sendt mail med forespørsel om tilbakemelding pr. telefon dersom de "tekniske problemene" vedvarer, om så på SMS til det nummeret som er angitt i mine kontodetaljer, men hører ingenting. Vurderer sterkt en anmeldelse, så man kanskje kan få tilbake det innbetalte beløpet og kjøpe skjerm andre steder. Tips: Hold dere unna denne bedriften. Gode tilbud skal jaggu være gode før de er verdt å vente på i total uvisshet i en måned Endret 3. oktober 2005 av EvilGod Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ja, og når ble det straffbart å somle med leveringen? Som om ikke politiet hadde nok å gjøre... Lenke til kommentar
EvilGod Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Klart, jeg kan jo bare overse at jeg har betalt flere tusen kroner for en vare som jeg, etter en måned, ikke har mottatt, og heller ikke ser noe tegn til å skulle motta i nærmeste fremtid, til tross for at den ved ordrebekreftelse fortsatt var på lager. Fra en forhandler som viser seg kul umulig å få kontakt med, eller iallefall respons hos, og som heller ikke gir noen indikasjoner på at det foreligger planer om å sende meg varen. Virker som et heller dårlig alternativ i mine øyne. Endret 3. oktober 2005 av EvilGod Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Lykke til, du vil helt sikkert få svært god respons hos politiet med dette. Eller kanskje de vil si at dette er en sivilrettslig tvist og heller anbefale deg til å gå til forbrukerrådet? Jeg vet hva jeg hadde veddet på... Er så sinnsykt lei av alle småttisser som skriker etter mamma eller politiet når den nye dataen er forsinket eller vil ha folk fengslet fordi det er en død pixel på den nye flatskjermen sin. Lenke til kommentar
EvilGod Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Var forøvrig forbrukerrådet som anbefalte meg ta saken til Økokrim, noe som må gjøres via en anmeldelse. Hvorvidt politiet vil sende meg tilbake igjen er selvfølgelig et åpent spørsmål. Resten av posten din er bare ikke verdt å kommentere. Takk for verdifulle innspill. Endret 3. oktober 2005 av EvilGod Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg tror ikke et sekund på at forbrukerrådet anbefalte deg å ta saken til Økokrim via en anmeldelse. La oss klippe litt fra Økokrim sine egne sider: "De fleste saker som gjelder økonomisk kriminalitet og miljøkriminalitet, behandles av lokale politidistrikter. ØKOKRIM etterforsker og fører for retten de store, komplekse, mer alvorlige og/eller prinsipielle sakene som gjelder økonomisk kriminalitet og miljøkriminalitet." I alle tilfeller er det uansett ikke straffbart å ha dårlig kundeservice. Lenke til kommentar
EvilGod Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Tro hva du vil. Er lite jeg kan gjøre med det. Vet bare at jeg var i kontakt med dem pr. telefon tidligere idag, og det var anbefalinga jeg fikk. Har nå et lønnlig håp om at det er straffbart å stikke av med folks penger. Og all den tid jeg ikke hører fra shop'en, ser noe fremgang, eller klarer å få tak i dem på noen måte, så velger jeg å se det på den måten. Noe må jeg iallefall gjøre for å få ryddet opp i saken. Endret 3. oktober 2005 av EvilGod Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Kjøpte et kamera der grunnet prisen i forhod til andre butikker, men når jeg i ettertid ser alt det negative, har jeg hatt skikkelig flaks. Jeg har store planer om å kjøpe etterfølgeren til kameraet mitt(Finepix F10-->F11) , men kommer ikke til å handle der, om de så setter prisen ned til tusenlappen! Noen av det verste jeg vet, er å handle et produkt hos en nettbutikk som ikke vet hva ordet service innebører, og bare tanken på at noe med kameraet mitt skal bli, gjør meg dårlig. Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har handlet der flere ganger opp gjennom årene. Var noe rot i begynnelsen (grunnet nettopp oppstart av nettbutikk), men handelene gjekk bra. Hadde en reklamasjon hos dem og ingen problemer. Har ingenting å utsette på service eg mottok fra denne butikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå