Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen stopper ved oppstart i bios

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har formatert pcen, jeg gikk inn på win xp cden, formaterte C: disken med NTFS, så begynte pcen å kopiere noen filer fra cden, også sto det at pcen måtte restartes, som allti kommer opp når du skal installere XP, så startet den på ny.

Etter Restart skal jeg jo ikke trykke på TRYKK EN TAST FOR Å STARTE OPP FRA CD ROM, for da begynner alt på ny igjen, så til vanlig så går pcen forbi det med 'TRYKK EN TAST.... ' og begynner installasjonen med Win Xp.

Har jo formatert 120 000 ganger, men denne gangen så står bare pcen fast ved det der 'TRYKK EN TAST.... ' ....

Har restartet biosen et par ganger, prøvd ei annen plate, sjekt alt i pcen.

Har ikke peil på hva det kommer av ? Jeg får ihvertfall aldri forsette med installasjonen etter første restart i installlasjons programmet :(

Noen som vet noe om dette her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å ta alt fra hverandre og sett det inn igjen etter en drøy halvtime kansje det fungerer da

heahea burde jo ikke hjelpe det, siden det er første gang å at det sånn plutselig skjedde... Har sjekket alt i pcen, å alt er som normalt.

Siden maskinen henger seg opp der med 'TRYKK EN TAST....' hver gang, må det jo være noe annet...

Lenke til kommentar

Gå inn i bios og se på oppstartsrekkefølge.

Hvis Windows-installasjonen din allerede er igang, så behøver du ikke starte opp fra CD-ROM flere ganger, og da kan du gå inn å fjerne alt fra Boot Device utenom HDD-0. Jeg pleier å ha First Boot Device som HDD-0, mens second og third er disabled.

Om jeg skal formatere og reinstallere, setter jeg CD-ROM til First Boot Device.

Uansett så bør du ikke få denne meldingen om å trykke en tast for å boote på CD-ROM, hvis du fjerner den fra Device-lista.

Lykke Til!

Edit: Du finner First Boot Device, Second Boot Device osv under menyen "Advanced BIOS features" eller lignende.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Gå inn i bios og se på oppstartsrekkefølge.

Hvis Windows-installasjonen din allerede er igang, så behøver du ikke starte opp fra CD-ROM flere ganger, og da kan du gå inn å fjerne alt fra Boot Device utenom HDD-0. Jeg pleier å ha First Boot Device som HDD-0, mens second og third er disabled.

Om jeg skal formatere og reinstallere, setter jeg CD-ROM til First Boot Device.

Uansett så bør du ikke få denne meldingen om å trykke en tast for å boote på CD-ROM, hvis du fjerner den fra Device-lista.

Lykke Til!

Edit: Du finner First Boot Device, Second Boot Device osv under menyen "Advanced BIOS features" eller lignende.

hehe er ikke n00b ;o)

Men takk for du prøvde å hjelpa ihvertfall...

Jeg har prøvd å fjerne CDROM som first boot, men da står den og helst stille på samme plass...

Men når jeg satt en harddisk med linux på, fynka fint da vettu :S

Men nå har jeg satt harddisken min i en annen pc, flytta alt det viktige inn på en annen harddisk, hadde jo 2 partisjoner på harddisken min, C: og D:, alt som er på D, er det tatt backup av, så nå formaterer jeg hele disken, å starter på ny...

Se om det fynker ;o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...