ReViVe Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Lurte på om noen vet om NVIDIA GeForce 6800 GT passer inn i shuttle SN95G5. Hadde vært litt greit å vite før jeg kjøper Noen som har ett tips på RAM også? helst x2 512 Duel channel, pc 3200. Takk Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Så lenge kortet ikke bruker en kjøleløsning som tar to kortplasser (de færreste kort benytter denne løsningen), så skal det gå helt fint å putte et 6800GT i den shuttlen. Av ram kan jeg anbefale OCZ Value Series DDR400 1024 MB (2x512). Koster ikke skjorten, og er bra kvalitet på, har et par selv i min shuttle. Lenke til kommentar
ReViVe Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Har kikka på OCZ RAM, men det er bare 2 leverandører på de, og det er litt dumt å bestille fra 2 leverandører når jeg bare skal ha 2 ting Kikka litt på de Her nå, men vet ikke helt Er de mye bedre enn disse? Takk for responsen PS: skal ha dette kortet i, hvis det går Endret 6. september 2005 av ReViVe Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hmm, det kortet der tar opp to plasser, altså vil det ikke passe i shuttlen din uten modifikasjoner på kabinettet (Se linken i min signatur). Så ville prøvd å finne et kort som ikke tar to plasser, gainward er vel en av de få produsentene som lager GT kort som tar to plasser, de fleste andre jeg har sett (XFX, Asus) lager 6800GT kort som ikke tar mer enn en plass. Angående rammen, ville jeg sett etter noe billigere enn de første brikkene du har linket til, for med mindre du har planer om å overklokke ekstremt vil du nok ikke merke forskjell på ram til 2000 og ram til under 1000. Personlig ville jeg valgt en av de 7 første pakkene på Denne listen i prisguiden.. Alle disse brikkene vil yte bra, og er svært prisgunstige. Lenke til kommentar
ReViVe Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Ok. Takk så mye Har du ett bra forslag til skjermkort? tenkte på GeForce 6800 serien eller x800 til Ati Radeon. Rundt 2000,- til 3000,- Sapphire Ati Radeon x800 Pro har jeg siggla litt etter Lenke til kommentar
diversity Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg har iallefall et 6600Gt inni.. passer det Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Har akkurat bygget en pc for en kompis, med dette XFX 6800GT kortet (bare i PCI-E versjon), og må si meg meget fornøyd med både ytelse og støy. koster rundt 2500 kroner, og det passer i din shuttle. Ville absolutt kjøpt et slikt kort. Endret 6. september 2005 av Wazu Lenke til kommentar
ReViVe Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Takk så mye Wazu blir nok det der da Lenke til kommentar
ReViVe Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 En liten ting til... De fleste kortene sier de krever 350w, men psu'en på shuttle er "bare" på 240w.. Har ikke noe spesielt i maskinen som drar så mye watt uansett da. Bare lurte på om det har noen innvirkning. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Det skal gå helt fint. Min shuttle har 250W psu, og drar fint mitt kort, som krever to molex-kontaker, og en overklokket prossesor helt fint, sammen med harddisk og en gig ram, så strømmen skal ikke være noe problem. Shuttle lager svært gode strømforsyninger. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Har kjørt 6800GT før å det funker STRålende! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Har kjørt 6800GT før å det funker STRålende! What he said. De opplysningene som levrandørene sier om watt må man ta med et par klype salt. Endret 8. september 2005 av ahpadt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå