mikaelt Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg har en pc, som har 1 serial ATA harddisk. Jeg ønsker å formatere harddisken og installere Win XP på nytt ved hjelp av installasjons cd'en. Problemet er at når jeg starter installasjonsprogrammet, så sier den at den ikke finner noen harddisker... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Du må nok hive inn SATA-drivere helt i starten av install. Trykk F6 og ha disketten klar... Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Jeg ha rikke den disketten og jeg finner heller ikke drivere som jeg kan laste ned fra nettet. Har sett på maxtor sine hjemmesider, men finner ikke noe. Har også sett på driverguide.com. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hvordan er SATA disken koblet til systemet? Hovedkortet sin egen IDE kontroller (tvilsomt), eksternt SATA kort eller RAID kontrolleren til hovedkortet? Dersom du bruker ditt egent hovedkort så må du bruke driverdisketten som fulgte med hovedkortet ditt. Dersom du bruker SATA kontroller på en PCI slot så fulgte det med enten en CD eller diskett. Dersom det fulgte med en CD så ligger drivere for disketten der. Noen CD'er lar deg starte opp slik som en windowsinstallasjon slik at du får fikset en driverdiskett uten å ha OS installert. Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Jeg har nå laget en driverdiskett, der driverne til hovedkortets raidkontrollere ligger. Jeg får prøve da:) Lenke til kommentar
Pygar Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Det kan ikke installeres RAID (ARRAY) med én disk. Du må gå inn i BIOS og sørge for at valget P-ATA + S-ATA er aktivert. (Manual). Når det fungerer finner BIOS både CD ROM (P-ATA) og din S-ATA disk. Deretter - business as usual. Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Det kan ikke installeres RAID (ARRAY) med én disk. Du må gå inn i BIOS og sørge for at valget P-ATA + S-ATA er aktivert. (Manual). Når det fungerer finner BIOS både CD ROM (P-ATA) og din S-ATA disk. Deretter - business as usual. Det gikk fint det ja.. La bare RAID drivere på en diskett, så ble driveren installert, og jeg kunne lett som bare det fortsette installasjonen av Windows XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå