int20h Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Sharp har satt en ny type LCD-skjermer i produksjon, som kan vise forskjellig informasjon avhengig av brukerens innsynsvinkel. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Interessant teknologi, men jeg har ikek helt fantasi nok til å se den store nytten for en vanlig PC-skjerm. AtW Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Interessant teknologi, men jeg har ikek helt fantasi nok til å se den store nytten for en vanlig PC-skjerm. AtW ikke jeg heller, med mindre far i huset vil spille Playboy mansion, mens mor vil spille The Sims......... og man bare har råd(eller plass) til en skjerm. Evnt At Far vil spille spill, mens ungene tror han bruker Excel. Kunne kanskje vært fornuftig på jobben for mange også? Dilemmaet er sikkert at skjermene blir dobbel så dyre som vanlige LCD skjermer... edit: dvs jeg klarer heller ikke å se noe fornuftig formål. Vil heller ha to skjermer. Endret 6. september 2005 av kindings Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Det høres nesten ut som Sharp har prøvd å lage en 3D-skjerm og bommet litt på forskjell i innsynsvinkler for å se forskjellige bilder. Forskjellen i innsynsvinkel på de to bildene bør vel være i området rundt 10° for å gi 3D-effekt (ett bilde for hvert øye). Sharp har kanskje fått en differanse en plass mellom 45 og 120° på skjermene og måtte finne opp et bruksområde for de. Endret 6. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Det høres nesten ut som Sharp har prøvd å lage en 3D-skjerm og bommet litt på forskjell i innsynsvinkler for å se forskjellige bilder. Forskjellen i innsynsvinkel på de to bildene bør vel være i området rundt 10° for å gi 3D-effekt (ett bilde for hvert øye). Sharp har kanskje fått en differanse en plass mellom 45 og 120° på skjermene og måtte finne opp et bruksområde for de. Har ikke problemet med slike 3D skjermer vært Moire (en effekt som ikke ser særlig bra ut). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 G: Det vet jeg ikke. Hvis du sier det så er det så tror jeg på deg Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Simen1: Mener å ha sett en artikkel på HW.no som nevner problemet ihvertfall. Husker at artikkelen beskrev hva som ble forsket på på det daværende tidspunkt. En stund siden den artikkelen ble skrevet. ( kunne nok ha vært tatt med i artikkelen under "relaterte artikler" ) Endret 6. september 2005 av G Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Blir jo konge når jeg får montert denne inn i min gamle Rekord Coupe:) Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Utviklingen går fremover, og Sharp har jo lansert en bærbar og en bordmodell til nå. Prøvde å lete litt etter svaret Simen1 på det jeg husket om problemer, uten å virkelig å lykkes. Rart med hukommelsen hos mennesker, hvor du husker spesielle detaljer. Fant ihvertfall noe om 3D skjermer generellt, og jeg synes ihvertfall ikke denne skjermen ser særlig lovende ut fra Cebit 2005. Ellers fant jeg jo noen artikler som kan være greie å ta med seg: http://www.hardware.no/artikkel/14168 http://www.hardware.no/artikkel/9279 http://www.hardware.no/artikkel/3725 http://www.hardware.no/artikkel/1905 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 G: Takk for mange gode linker og lesestoff. Det kan se ut som om denne artikkelen dreier seg om det samme bare med større vinkel mellom bildene (slik jeg tippet lengre opp her). Dvs. at hvis man hadde hatt øynene en halvmeter fra hverandre og sittet ganske nært skjermen så ville man fått samme 3D-effekten fra denne dual-view LCDen som man gjør med de øvrige skjermene og normal avstand mellom øynene. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 men til det nevnte formålet må jeg jo si at det virker genialt. Hvis kvaliteten er god =) Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg prøvde å skru "Horisontal moire" opp til fullt, uten at det gikk ut over kvaliteten. Faktisk var det vanskelig å se forskjell på bildet i det hele tatt. Jeg så litt mens jeg skrudde den opp, men jeg ville aldri ha tenkt "for en rar skjerm!". Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Fet skjerm! Blir digg med 3D skjermen om "ET" par år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå