Gå til innhold

Er jenter bedre/verre sjåfører enn gutter?

krizkriz

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

tror ikke noen er verre enn andre.

Noen eksempler:

På vei hjem fra Slependen så kjørte jeg langs RV161. Bak meg var det en V70. Farten min var ca 50 km/t, og bilen bak greide ikke å forstå det helt, så hele veien lå han tett inn i ræva mi. Ble litt irritert fordi han ikke greide å ta hintet om at jeg ikke gadd å få bot pga han.

I oslo har enkelte billister en tendens å overse de hvite feltene som er der fotgjengerne skal gå.

Har flere ganger vært på vei til å gå over når drosjer og kvinner spesielt ikke stopper, men kjører såpass nært at jeg ville hatt temmelig vondt om jeg ikke fulgte med.

og ja; jeg er tydelig på vei over, men jeg er litt passiv, for å unngå å bli kjørt ned av blinde folk :p

Hva angår blinklys så bruker jeg dem vel 5-7 sekunder før jeg kjører av. Vet selv hvor irriterende det er å ikke kunne lese hva som skjer. Men tror du folk her tar hintet om at de skal bruke det? nope. Noen ganger kjører de som om lappen kom i postkassen uten opplæring.

Lenke til kommentar
jenter tar nok generelt mer ansvar i bil, og de kjører nok mer forskiktig.. men det fins jo unntak

Kvinnfolk kan IKKE kjøre nei!!

tull.. men gamle folk derimot.. grøss og gru..

5968535[/snapback]

kvinnfolk og røyk funker sjelden. Satt på med en vennine. Hun skulle tenne røyken og rotet veldig....enden på visa var at bilen kom over i motgående felt og bil mot oss. Heldigvis gikk det bra....

Lenke til kommentar

Generelt så er gutta flinkere til å oppfatte og forstå trafikkbildet, samt det rent kjøretekniske. Jeg mener dette bunner ut i og skyldes den generelle interessen for bil de fleste gutter har.

Forloveden til en kompis av meg er 24 år og har kjørt siden ho var 18. Hun bulker bilen/ødelegger et eller annet hver eneste gang hun låner bilen hans et lite ærend... har blitt rent komisk. :)

Nå skal jeg selvfølgelig ikke skjære alle over en kam her, for det er helt klart at det finnes både unntak og motsetninger til dem påstandene jeg akkurat slang ut.

Så skal det også sies, at jeg ville heller ha sitti på med ei jente som nybakt sjåfør enn en gutt. Vi gutta har en tendens til å være verdensmestere og ha det inntrykket av at ingen kjører så bra som oss... herregud, vi har jo lappen jo?? Synd denne illusjonen som regel ikke sprekker før i de tidlige tjue-åra. :p

Godt eksempel på unntak fra dette er mine egne foreldre. F.eks så ville jeg heller sitti på med faren min i Oslo, eller andre byer med et stort trafikkbilde. Jeg vil heller at faren min skal rygge på plass en henger. Jeg vil ikke at faren min skal bruke bilen min til noe av det. Til tross for alle hans kunnskaper og kjøretekniske ferdigheter så mangler han litt av den respekten for kjøretøyets ve og vel som mora mi på den annen side har. Jeg låner heller bort bilen til henne for småturer enn han.... så sant ho ikke skal til Oslo. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...