Gå til innhold

Er jenter bedre/verre sjåfører enn gutter?

krizkriz

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk av at mange damer har litt problemer med rundkjøringer, men jeg vet ikke om det stemmer. Har uansett sett mye sinnsyk kjøring i rundkjøringer utført av damer. :hm:

Har inntrykk av at minst 60% av alle sjåfører uansett kjønn har problemer med rundkjøringer jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørte en historie fra en kammerat av meg. HAn hadde med seg dama på vinteren brekka bilen på snøen da. Da dama lånte hans bil senere ville ho også prøve det men hu glemte å rett opp så ho gikk rundt og ut i grøfta... :p

Unge gutter driver også med denne hobbyen uten at det går bra, alltid like morsomt og se de tøffe seg og så går det grenseløst galt. Tviler damene blir veldig imponert når fyren ligger på siden i grøfta eller må bytte det meste av understell fordi fortauskanten kom litt brått på ;)

Hvorfor føler jeg meg hjemme når du sier dette. Selv jeg har hatt ett møte med lyktestolpen, heldigvis var det bare forskjærmen jeg tok. ellers har en an kammerat av meg breiet i rundtkjøringa og gått rett i fortauskanten, endte opp med ødelagt felg og dekk, skjev i forstillinga.... :dontgetit:

Lenke til kommentar
dei som har størst erfaring vil være den beste sjåføren. Men som sagt tidligere i tråden, så er guttene mer "gal" bak rattet, og skal prøve å dra bilen opp i maksimal fart. noe som mindretall av jentene gjør.

hehe, *kremt* Ifølge instruksjons boka så går bilen maks 195kmt presset den opp til 210kmt jeg!! Det gikk fort!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den mest irriterendes faktoren i trafikken er uten tvil BRUKEN-AV-BLINKLYS. Er visse folk som ikke skjønner åssen man skal bruke blinklys i det heletatt. Nå har jeg kun kjørt bil i et år, men mine erfaringer er at kvinner og eldre menn/kvinner er dårligst på dette. Mangel på bruk av blinklys mener jeg er det samme som mangel på respekt ovenfor andre i trafikken.

Ta feks dette eksempelet, du kjører i 50-sone, bilen foran slakke ned på farten, når jeg da ikke ser noen hindring foran som skal kunne tilsi at det vil være nødvendig å kjøre sakte så legger jeg meg lenger opp i rompa for å signalisere at bilen kjører under fartsgrensen. Så etter noen titalls meter med lav hastighet, tråkker bilen på bremsen og skrur på blinklysene, ett sekund før bilen svinger inn til venstre. HAdde bilen foran skrudd på blinklysene samtidig som den reduserte farten hadde jeg skjønt at den skulle svinge og det hadde ikke oppstått en halveis farlig situasjon.

Et annet mer irriterendes eksempel er det en over meg skrev tidligere. Du har vikeplikt og skal inn på en vei, det kommer biler fra venstre og du skal til høyere. Du venter på signal fra bilene fra venstre om noen av de skal inn til høyre der du står, to meter fra krysset signaliserer bil 1 at den skal inn til høyre og du må vente enda lenger.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det bare grunner i interesse...

Jeg sier ikke at jenter har problemer eller ikke kan kjøre er bare at gutter gleder seg sikkert veldig mye mer og har ventet på denne dagen i mange år...

En ting er nå sikkert... gutter tar ikke feil av pedalene...

Husker det stod i avisen... 17 år gammel jente øvekjørte uten for Rema 1000 tok feil av gass og brems og peiste inn i butikken.... tror det var søndag men men :!:

Lenke til kommentar
Et annet mer irriterendes eksempel er det en over meg skrev tidligere. Du har vikeplikt og skal inn på en vei, det kommer biler fra venstre og du skal til høyere. Du venter på signal fra bilene fra venstre om noen av de skal inn til høyre der du står, to meter fra krysset signaliserer bil 1 at den skal inn til høyre og du må vente enda lenger.

Dette opplever jeg stadig vekk, og det er stort sett menn med dyre biler som synder. Jævla tullinger.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette er vel heller grunnet at gutter leker seg mer bak ratte...

Det er faen ikke mange jenter som ligger igjen lakris striper ved hvert kryss ass :!:

5038540[/snapback]

Haha, for dem har ikke guts nok te det... Hadde jeg bare hatt burne dekk på bilen min så sku jeg ha lagt igjen fine striper i hvert kryss!

Lenke til kommentar

Det er faen ikke mange jenter som ligger igjen lakris striper ved hvert kryss ass :!:

5038540[/snapback]

Haha, for dem har ikke guts nok te det... Hadde jeg bare hatt burne dekk på bilen min så sku jeg ha lagt igjen fine striper i hvert kryss!

5097688[/snapback]

:ermm: det finnes nok en del jenter som er like harde som gutta...

Har man lekt seg en gang, så må man leke mere....

Dama ble jo helfrelst på is sladding for 2år siden... :ohmy: med scorpen min... :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

5038540[/snapback]

Hadde jeg sett du gjøre det på offentlig vei hadde jeg personlig dratt deg ut av bilen og skambanket deg. :)

Hadde ei venninne som ble halvveis maltraktert av en idiot som skulle tøffe seg slik på vei hjem fra skolen.

Folkens, ikke prøv på ting dere ikke kan og ikke har bil til.

Lenke til kommentar

5038540[/snapback]

Hadde jeg sett du gjøre det på offentlig vei hadde jeg personlig dratt deg ut av bilen og skambanket deg. :)

Hadde ei venninne som ble halvveis maltraktert av en idiot som skulle tøffe seg slik på vei hjem fra skolen.

Folkens, ikke prøv på ting dere ikke kan og ikke har bil til.

5160787[/snapback]

vel en passer jo på når en skal gjøre slikt og at det ikke når no foran bilen også. De som har vett i hue og gjør slikt stopper mens leken er god...

Lenke til kommentar
Ikke alle 18-åringer med ferskpresset sertifikat og 240 har vett i hodet. :)

Var ingen foran bilen, han mistet kontrollen og meide ned et par stykker på fortauet.

Btw, 'burne' uten diffsperre ser ufattelig patetisk ut.

5160834[/snapback]

De folka med sletne 240 bør en holde seg unna...! Ser rat uten diffsperre men hvis man får drev på beggehjulene er det ikke så ille da...

Skan man virkelig sladde og børne gjør man det heller på en parkeringsplass der det ikke er noen biler eller folk. så får en heller filme litt og skryte!! haha :!:

Lenke til kommentar

Ikke alt trenger å gjøres ulovlig vøtt, finnes mange baner å ikke minst glattkjøringsbaner som kan leies for en billig penge......

Om man først skal leke litt på offenlig vei så kan man ta d om natten når det ikke er noen til stede...

Værste man kan gjøre er jo å ta et annet menneskes liv.......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ikke alt trenger å gjøres ulovlig vøtt, finnes mange baner å ikke minst glattkjøringsbaner som kan leies for en billig penge......

Om man først skal leke litt på offenlig vei så kan man ta d om natten når det ikke er noen til stede...

Værste man kan gjøre er jo å ta et annet menneskes liv.......

5160857[/snapback]

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...