Gå til innhold

Er jenter bedre/verre sjåfører enn gutter?

krizkriz

Anbefalte innlegg

En gutt har vel større trang til å gi full gass, mens en jente er ofte dårligere billist de første årene, men når de kommer oppi årene er det vel stort sett likt.

Nja, vet ikke helt jeg.. Eldre damer er de verste jeg vet om.. Eldre gubber, og for den saks skyld!

jh_: Nettop! Flere som har skjønt det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[Nå vet jeg ikke om det stemmer at menn statistisk sett er i flere ulykker enn kvinner,

Det som ihvertfall stemmer er at det er flere menn involvert i dødsulykker og ulykker med alvorlig personskade enn kvinner. Når det gjelder filleting som knust lykt etc. så tror jeg nok kvinnene er på høyde med mennene.

Ulykkesstatistikker originerer som regel fra forsikringsselskapene, og det borger jo for store mørketall mht. små, ubetydelige uhell. Som de fleste sikkert kjenner til så lønner det seg ikke å bruke forsikringen på uhell av mindre størrelse, når erstatningsbeløpet ikke vil veie opp for bonustapet.

Lenke til kommentar

Vi gutter kræsjer oftere enn jentene, mest fordi vi tar endel sjangser og at vi er litt mer aggresive i trafikken og kan hende at vi feilberegner...

Jenter kræsjer ofte ved uhell, gjerne små bulker andre ganger litt større.

Hørte en historie fra en kammerat av meg. HAn hadde med seg dama på vinteren brekka bilen på snøen da. Da dama lånte hans bil senere ville ho også prøve det men hu glemte å rett opp så ho gikk rundt og ut i grøfta... :p

Ser det sånn at jenter havner i mindre ulykker fordi de kjører mer forsiktig, treigere enn guttà.
Ofte forårsaker de en del av ulykkene da...

Lå bak en bil med ei som røykte. tydlivis klarte ho ikke å kjøre og røyke samtidig. sjanglet litt i veien...

Jeg må si at jeg kjenner svært få jenter som kan rygge properly. Virker som de har en innbygga sperre mot hvilken vei de skal svinge rattet, noe som for de fleste gutter jeg kjenner, er helt intuitivt.
Bevist at jenter har en "sperre" når det gjelder den koordinasjonen med å rygge MED HENGER... (ikke alle...)
Dette har jeg opplevd mange ganger... Søstra mi skulle jo rygge og hjulene står svingt mot høyre men rattet er sentrert. Alikevel så begynner hun bare å rygge ut å vri på rattet... "oi, hva med å rette hjulene opp ja" duh...
Lenke til kommentar

Kvinner\jenter har flest uhell som følge av dårlige kjøreegenskapar mens gutter\menn har flest uhell som følge av aggresiv kjøring.

Såg diskusjonen om blinklys her oppe og er så enig. Skulle tru blinklys var ekstrautstyr på mange bilar. Eg blinker stort sett alltid, det hindrar jo ikkje meg på noko vis, og eg veit kor irriterande det er når du står i rundkjøringa i rushtrafikken, og 90% av bilane skal rett fram. Du må stå og vente og leite etter første bilen som kjem rundt og rett fram eller den som blinker ut til høgre. Så når det først kjem ein idiot som skal til høgre så må han for all del ikkje finne på å blinke før han er halvveis i svingen, sånn at eg ikkje får tid til å komme meg inn.

parkering.jpg

Slenger inn eit bilete frå ein parkeringsplass i USA, tatt med NASA World Wind :p

Lenke til kommentar
Har mine tvil om den tekniske standen på bilen jeg...

å? Dårlig clutch, kantkjørte felger, nedsota motor osv? :whistle:

Angående topic så tror jeg det har større sammenheng med personligheten til vedkommende enn det har sammenheng med kjønn. Har sittet på med jenter som kan å kjøre bil (følger med, kjører etter regler, kjører hensiktsmessig og effektivt). Har også sittet på med gutter som er strake motsetningen (vimsete, kjører ukomfortabelt/anstrengt, får ikke med seg skilting/lyssignaler osv).

Å sitte på i en civic som blåste over prinsenkrysset i Trondheim mens det var rødt lys tar kaka. Følte meg ikke mye høy i hatten da sjåføren sa "Hæ?" da vi spurte om han la merke til det røde lyset!

Lenke til kommentar
Hørte en historie fra en kammerat av meg. HAn hadde med seg dama på vinteren brekka bilen på snøen da. Da dama lånte hans bil senere ville ho også prøve det men hu glemte å rett opp så ho gikk rundt og ut i grøfta... :p

Unge gutter driver også med denne hobbyen uten at det går bra, alltid like morsomt og se de tøffe seg og så går det grenseløst galt. Tviler damene blir veldig imponert når fyren ligger på siden i grøfta eller må bytte det meste av understell fordi fortauskanten kom litt brått på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...