Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få søkemotorene til å finne websiden min?

Anbefalte innlegg

topicen sier vel det meste...

hadde vært greit om folk som søkte også kunne finne siden min blant resultatene liksom...

Har lagt til siden manuelt hos f.eks google, men det virker som om de skal sjekke siden manuelt før de gjøre den "søkbar" - nekter å tro at de gjør det med alle sider, så derfor lurer jeg på hvordan folk får siden sin til å bli funnet i søkemotorer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må registrere deg hos de respektable søkemotorene.

F.eks. Yahoo - http://docs.yahoo.com/info/suggest/ Her kan du søke eller anbefale en side. Siden din må være relevant innen en kategori - eks. Computers-Hardware-CPUs, etc.

F.eks. Altavista - http://addurl.altavista.com/sites/addurl/newurl

De fleste er gratis nå, men før så kostet det penger å registrere seg.

De skjekker nok sidene, i hvertfall på Yahoo før de legger den inn i systemet sitt, sjekker for snuskete materiale etc..

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Defender på 2002-08-12 08:48 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Defender på 2002-08-12 08:49 ]

Lenke til kommentar

ARGH. Jeg har lagt til meta tags. (de jeg laget med den generatoren nevnt ovenfor.)

Nå har det gått 5 dager, og jeg finner fremdeles ingenting på f.eks google, alltheweb, lycos eller yahoo.

Hvorfor ikke?

det er i index.html filen meta taggene skal ligge, sant?

Jeg har også registrert meg manuelt hos noen søkemotorer for lenge siden.

irriterende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå fant jeg ut at google plutselig har indeksert siden min. Men det var ikke meta tag'ene - den snapper ordene fra teksten som står på hovedsiden.

Men problemet er det at den lnker kun til den rammesiden som inneholder de ordene.

siden består av

index.html

hoved.html (selve greien)

meny.html (menyen på venstre side).

linken google gir, er bare til hoved.html der den finner søkeordene. dermed får ikke de besøkende menyen på til venstre...

Det er jo litt meningsløst... finne det en løsning?

Går det f.eks an å skrive masse ord i index.html? slik at google vil snappe opp den i steden?

Lenke til kommentar

frames og søkemotorer har alltid vært uvenner. Dette er et av hovedargumentene mot å bruke frames.

Edit: Dessuten er det et problem at dersom du "tweaker" en side som bruker frames slik at den blir indexert korrekt på en søkemotor, er det ikke sikkert den vil fungere på andre.

webmaster http://www.tequila.org

Yesterday upon the stair

I met a man who wasn't there

He wasn't there again today

I think he's from the CIA

[ Denne Melding var redigert av: cyclo på 2002-08-29 11:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...